בנט לנתניהו: "תרפה - מותר להצביע לממשלה שאתה לא בראשה"

רה"מ המיועד נשא הצהרה מיוחדת במהלכה דרש מיו"ר הכנסת לקיים את ההצבעה על הממשלה ביום רביעי הקרוב, והוסיף: "מופעלת מכונה אלימה וממומנת נגד חברי ימינה ותקווה חדשה"

זמן צפייה: 06:58

בהצהרה מיוחדת שנשא הערב יו"ר ימינה וראש הממשלה המיועד נפתלי בנט, הוא פנה ישירות לראש הממשלה בנימין נתניהו: "תרפה, תשחרר את המדינה כדי שתוכל להמשיך הלאה. מותר לאנשים להצביע בעד הקמת ממשלה גם אם אתה לא עומד בראשה". בנוסף, פנה ישירות גם ליו"ר הכנסת יריב לוין: "תקבע את ההצבעה על הקמת הממשלה ליום רביעי הקרוב. אני יודע שנתניהו לוחץ עליך כדי שהוא יוכל לצוד עריקים, אך זה לטובתו נתניהו, ולא לטובת המדינה שנשבעת לה אמונים".

בנוסף, התייחס בנט ללחצים המופעלים על חברי מפלגתו: "בשבועות האחרונים מופעלת מכונה אלימה על חברי הכנסת מימינה ותקווה חדשה. זה מבצע ממומן ומנוהל שמטרתו לשבור אותם כדי שיערקו ויצביעו נגד הממשלה החדשה, וכל האמצעים כשרים".

ח''כ ניר אורבך, ח''כ עידית סילמן
ח''כ ניר אורבך, ח''כ עידית סילמן | צילום: ויקיפדיה, ברוך גרינברג

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

אדלשטיין: חובת עטיית מסכות בחללים סגורים תבוטל ב-15 ביוני

"הסורים פתחו באש": ישיבות הקבינט ממלחמת יום כיפור – נחשפות

גורמים במערכת אכיפת החוק: תישקל האפשרות לבטל את מצעד הדגלים

נפתלי בנט
נפתלי בנט

בהמשך, הוסיף בנט לתקוף את נתניהו: "ראש הממשלה טען היום בקולו שהוא מעולם לא הסכים להקים ממשלה הנתמכת על הקולות של מנסור עבאס, אך כולנו מבינים שהוא לא דובר אמת", אמר יו"ר ימינה והוסיף: "כולנו צפינו באבו-יאיר מחזר אחר עבאס, הרי אני הייתי חלק מהמשא ומתן להקמת ממשלה בראשות נתניהו – אני יודע בדיוק מה הוא הבטיח להם. הדברים מתועדים ואני בטוח שהם עוד ייחשפו".

עוד מדבריו של ראש הממשלה המיועד: "ההבדל ביני לבין נתניהו זה שהוא מסתתר ולא אוהב לחשוף את הפגישות שלו עם עבאס. גם 'מכירת הנגב' היא שקר מוחלט, כי נתניהו הוא זה שמכר את הנגב ב-12 שנות שלטונו לבנייה בלתי חוקית בכל עבר, לאלימות ולפרוטקשן, לפריצות לבסיסי צה"ל ולאובדן משילות רחב".

נפתלי בנט
נפתלי בנט

בתוך כך, ראשי מפלגות גוש השינוי, בהם אביגדור ליברמן, יאיר לפיד, נפתלי בנט, ניצן הורוביץ, מירב מיכאלי, בני גנץ גדעון סער ומנסור עבאס, התכנסו הערב לראשונה במלון דן בתל אביב לפגישת עבודה, בהמלכה שוחחו על הצורך להשביע את הממשלה בהקדם והביעו דאגה מהאווירה בהפגנות וברשתות החברתיות.

ניר אורבך: "כולנו חייבים להיות מאחורי נפתלי" 

בשיחה עם ראש מועצת יש"ע, דוד אלחייני, חבר הכנסת אורבך אמר היום כי "אם אני הולך על זה ומצביע בעד, אהיה חייב להיות אחרי בנט. צריכים לשמור שלא תהיה לנו הפתעה בנושאי ההתיישבות והזהות היהודית".

עוד אמר ח"כ אורבך מימינה באותה שיחה: "הבעיה המרכזית שלי היא הערבים. נכון שמנסור עבאס הוא אחד, ואם לא היו הפרעות אז הייתי בולע את זה יותר בקלות". במקביל, יש לציין כי מופעלים על ח"כ אורבך לחצים רבים ומגוונים, ומהיום הוא הצטרף לרשימת הח"כים המאובטחים של המפלגה, לצד עידית סילמן, איילת שקד ויו"ר מפלגתו.

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-0606212019' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_uh7xrt29' duration='101']

מוקדם יותר היום, יו"ר הקואליצה, חבר הכנסת מיקי זוהר, תקף את ממשלת השינוי ואמר: "מדהים לראות שעוד לפני שהוקמה הממשלה המסוכנת הזו, השמאל מוכיח באופן ברור עד כמה הוא מפחד מהחמאס. אם הם עושים הכל כדי למנוע את מצעד הדגלים, מה הם יעשו כשהחמאס, החיזבאללה או איראן ינסו לפגוע בבטחון ישראל?".

בנוסף, התייחס זוהר באולפן חדשות 13 לאמירתו אמש של ראש השב"כ נדב ארגמן ואמר: "אני הרגשתי באופן אישי כי השיח הולך ומתלהם בגלל החחלטה של בנט לעזוב את גוש השינוי ואחר כך לחזור אליו. זה עורר זעם גדול בציבור". עוד הוסיף חבר הכנסת: "לצערי, השיח האלים מגיע גם מצד השמאל".

עבאס, בנט,לפיד חותמים על הסכם קוראליציוני
נפתלי בנט, יאיר לפיד ומנסור עבאס חותמים על ההסכם הקואליציוני | צילום: מפלגת רע''ם

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא היום הצהרה, שבה כינה את מאמצי הקמת ממשלת השינוי כ"הונאת הבחירות הגדולה ביותר בתולדות המדינה". לדבריו, "אנשים מרגישים מרומים ובצדק. אי אפשר לסתום להם את הפיות".

בדברים שאמר בפתח ישיבת סיעת הליכוד בכנסת, טען נתניהו כי בניגוד לבנט ולפיד, "מעולם לא הסכמנו לתת למנסור עבאס אוטונומיה פלסטינית בנגב, לא הסכמנו להקים איתו ממשלה ולא לתת לו את ראשות ועדת הפנים בכנסת".