בנט: "נתניהו החליט לפרק את גוש הימין. להערכתי הוא יצטער"

במהלך ישיבת סיעתו מתח יו"ר ימינה ביקורת על רה"מ. בתום הדיון מסרה המפלגה: "יידע נתניהו שמי שמפקיר שותפים נאמנים בימים טובים - לא ימצא אותם בימים סגריריים"

זמן צפייה: 02:24

יו"ר ימינה נפתלי בנט אמר היום (ראשון) בישיבת מפלגתו כי "נתניהו החליט לפרק את גוש הימין. להערכתי הוא יצטער על זה". זאת, לאחר שמוקדם יותר ימינה הודיעה שלא תשב בממשלה ושהיא הולכת לאופוזיציה.

לאחר ישיבת הסיעה נמסר מימינה כי "אין לנו עניין בג'ובים ותארים ללא כל השפעה. לאחר שנים שהצלחנו להשפיע בממשלה, נתניהו מרחיק אותנו מהגה ההשפעה ומייעד אותנו לספסלים האחוריים, נטולי כל השפעה. יידע נתניהו, שמי שמפקיר שותפים נאמנים כאשר הוא בימים טובים, לא ימצא אותם לצידו בימים סגריריים. ימינה תיבנה מהאופוזיציה, תציג תכניות נועזות בתחום המדיני, הביטחוני, הכלכלי והיהודי. בעוד שנה וחצי המשחק בימין ייפתח וימינה תהווה אלטרנטיבה ימנית אמיתית. על פירוק הבלוק חתום נתניהו".

בתוך כך, גם שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' התייחס למגעים להקמת ממשלה שמנהל נתניהו מול בכירים בליכוד ובגוש הימין, ואמר כי "אם נתניהו היה רוצה הוא היה חותר למגע, היה מו"מ, הינו מדברים. אין שיח – יש הצעות דרך הטוויטר. אנחנו רוצים לראות שיש לנו השפעה על הממשלה הזו. צריך לוודא שאנחנו לא עלה תאנה לממשלת שמאל בראשות נתניהו. אין מגעים. כשאין מגעים אי אפשר לדבר.אם נתניהו ירצה מו"מ הוא יודע איך מקיימים אותו, אנחנו לא רואים שהוא רוצה. אם הוא לא רוצה - פנינו לאופוזיציה בגאווה גדולה עם ראש מורם". את הדברים אמר לערוץ 7.

נפתלי בנט ובנימין נתניהו
נפתלי בנט ובנימין נתניהו | צילום: רויטרס

גם ח"כ איילת שקד התייחסה לדברים ואמרה בתום ישיבת המפלגה "כמו שזה נראה עכשיו נתניהו מעוניין בפירוק הבלוק. אין שום רצינות מצד הליכוד ונתניהו. תבינו את האבסורד - עד עכשיו לא קראו לנו למו"מ בצורה רצינית. כשהליכוד רוצה משהו הוא יודע לקרוא לנו לחדר, ולהגיד שלא יוצאים עד שמגיעים להסכמה. הדבר הזה לא קרה. לא ככה מנהלים מו"מ".

גם שר החינוך רפי פרץ הגיב ואמר: "המסר שלנו מאוד ברור - בלי השפעה אנחנו לא נהיה בפנים, ואנחנו רוצים את מנופי ההשפעה ודורשים שזה יהיה בשביל שניטול חלק בהגה השלטון בצורה האמיתית שמתאימה לימינה".

נפתלי בנט
נפתלי בנט | צילום: רויטרס

כאמור, מפלגת ימינה הודיעה מוקדם יותר כי אין בכוונתה להיכנס לממשלת האחדות של בנימין נתניהו ובני גנץ אלא ללכת לאופוזיציה, זאת בצל הקשיים במגעים מול הליכוד. "לאור הרכב הממשלה ומדיניותה המסתמנת כממשלת שמאל בראשות נתניהו, ולאור הזלזול הבוטה של ראש הממשלה כלפי ימינה וציבור בוחריה - החלטנו לשרת את הציבור באופוזציה בקדנציה הקרובה ולהילחם משם למען המחנה הלאומי", לשון ההודעה.

המפלגה מסרה כי ההחלטה התקבלה לאחר ניסיונות חוזרים ונשנים למצות את המשא ומתן הקואליציוני עם הליכוד ורה"מ, "שבחר לפרק את גוש הימין ואת השותפות". בכוונת המפלגה להיערך ליום שאחרי נתניהו, שיבוא בעוד שנה וחצי, ובינתיים לייצר מהאופוזיציה "אלטרנטיבת ימין אמיתית".