מו"מ במהלך הבחירות לנשיאות: ראשי "גוש השינוי" הסתודדו במליאה

בצל המחלוקות האחרונות שנותרו, בנט נצפה משוחח עם לפיד ומיכאלי, שקד דיברה עם גנץ וזנדברג. סלע המחלוקת: הוועדה לבחירת שופטים • נחשף מסמך קווי היסוד של ממשלת האחדות • עדכונים שוטפים

זמן צפייה: 02:38

12 שעות לתום המנדט של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, המו"מ להקמת ממשלה נמשך כל העת. ראשי מפלגות "גוש השינוי" נצפו מסתודדים במליאת הכנסת במהלך הבחירות לנשיאות המדינה, בניסיון להגיע להסכמות.

בין היתר, שוחח יו"ר ימינה נפתלי בנט עם לפיד ויו"ר העבודה מרב מיכאלי, ובכירת ימינה איילת שקד דיברה עם יו"ר כחול לבן בני גנץ ובכירת מרצ תמר זנדברג. זאת, ברקע המחלוקת המרכזית שמונעת בינתיים את הקמת הממשלה - הקרב על הוועדה לבחירת שופטים. בד בבד, ברקע המחלוקת, מיכאלי נתנה ללפיד את הסכמתה להודיע לנשיא שעלה בידו להרכיב ממשלה.

חלק מהמחלוקות בגוש השינוי כבר נפתרו, אך עדיין קיימים מכשולים, בין היתר מול מפלגת רע"ם, ברקע דרישתה לבטל את חוק קמיניץ לפיקוח על בנייה בלתי חוקית ולהכשרת יישובים בלתי חוקיים בנגב.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

האזרח מספר 1: יצחק הרצוג הוא הנשיא ה-11 של מדינת ישראל

יום של הכרעות: המנדט של לפיד יפקע בחצות – המו"מ נמשך

צעיר בעל רקע פסיכיאטרי דקר 2 שוטרים בגבעת זאב – אחד נפצע קשה

בתוך כך, ממסמך קווי היסוד של ממשלת השינוי שנחשף מוקדם יותר היום, עולה כי הממשלה תתחייב לפעול לחיזוק מעמד הביניים והשכבות החלשות, תוך צמצום הפערים החברתיים. כמו כן, המששלה תפעל להוריד את הרגולציה, להקל בחסמים בירוקרטיים, ולחזק את העסקים הקטנים והבינוניים.

בתחום הפוליטי, הממשלה תפעל לקידום חקיקה שתגביל את כהונת ראש הממשלה לשמונה שנים או שתי קדנציות בלבד, ובנוסף תקים ועדה בהשתתפות כלל נציגי מפלגות הקואליציה בראשות שר המשפטים, כדי לחוקק את חוק יסוד החקיקה.

מירב מיכאלי, נפתלי בנט
מירב מיכאלי ונפתלי בנט במליאת הכנסת בזמן הבחירות לנשיאות | צילום: ערוץ הכנסת

בתחום החינוך, בכוונת השרים החדשים לחזק את מעמד המורה ועצמאות המנהלים, להגדיל את התקציב למסגרות החינוך הבלתי פורמליות, לקדם לימודים חינמיים לתואר הראשון במקצועות הנדרשים, וכן להקים אוניברסיטה בגליל ולתקן את התקצוב לסטודנטים לא מתוקצבים באוניברסיטת אריאל.

בני גנץ, חילי טרופר, נפתלי בנט
בני גנץ, חילי טרופר, איילת שקד ונפתלי בנט במליאת הכנסת | צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

בד בבד, יו"ר יהדות התורה משה גפני נשאל אם מפלגתו ביקשה מראש הממשלה נתניהו שיאפשר לחבר כנסת אחר להוביל את הליכוד כדי שהמפלגה תוכל להקים את הממשלה, אמר כי "היו שיחות כאלה". "היינו הולכים עם הליכוד גם במקרה כזה".

בכיר המפלגה, אורי מקלב, אישר בפני חדשות 13 את המגעים על כך, הבהיר כי מפלגתו לא איימה לנטוש את גוש נתניהו אם לא יוותר על מקומו, אך הוסיף כי "מוסר ההשכל שלנו הוא שנתניהו נפל בשל יחסים בין-אישיים ושקעים עמוקים ולא בהכרח הפסיד בבחירות".