רה"מ שוחח עם קנצלרית גרמניה: "הציג לה את הרוח החדשה בישראל"

בנט שוחח עם מרקל לראשונה מאז כניסתו לתפקיד, "על ההזדמנויות לחיזוק הקשרים בין המדינות". ראש הממשלה הזמין את הקנצלרית לביקור, "והביע הערכה למחויבותה של גרמניה לביטחון ישראל"

אנגלה מרקל, קנצלרית גרמניה, נפתלי בנט, ראש הממשלה
קנצלרית גרמניה מרקל ורה"מ בנט | צילום: רויטרס

ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח היום (חמישי) עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, זאת לראשונה מאז נכנס לתפקיד בתחילת השבוע. מלשכתו של בנט נמסר כי מרקל היא זו שהתקשרה לברך אותו לרגל תפקידו החדש ושהצליח להקים ממשלה. לקראת תום השיחה בין השניים, בנט הזמין את מרקל לביקור בארץ.

בהודעה המלאה נמסר כי "רה"מ הודה לקנצלרית והציג את הרוח החדשה בישראל ואת ההזדמנויות לחיזוק הקשרים בין המדינות. בנוסף, בנט הביע הערכה למחויבותה של גרמניה לביטחון ישראל, ובתוך כך להבעת התמיכה בזכותה של ישראל להגנה עצמית במבצע 'שומר החומות'"..

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

השוטר שירה למוות באיאד אלחלק הואשם בהמתה בקלות דעת

אישום נגד זורקי הבקת"ב ביפו: "סיכמו להביא למותם של יהודים"

איש דת מוסלמי מלוד נעצר בחשד שהסית לאלימות ופגיעה בשוטרים

בנט
בנט מנהל את ישיבת הממשלה הראשונה | צילום: ערוץ הכנסת

כזוכר, אתמול בירך את בנט מלך מרוקו, מוחמד ה-6, לרגל כניסתו לתפקיד ראש הממשלה, ובאיגרת ששלח כתב: "אני שמח לאחל לך הצלחה לרגל היבחרך לתפקיד", כתב מוחמד ה-6 והוסיף: "אני מנצל את ההזדמנות הזו כדי להדגיש בפניך כי ממלכת מרוקו נחושה להמשיך בתפקידה ובמאמציה לקדם שלום צודק ובר קיימא במזרח התיכון, אשר יבטיח לכל עמי האיזור חיים זה לצד זה בבטחון, יציבות וידידות".

בתגובה, ראש הממשלה בנט אמר: "אני מודה להוד מלכותו על ברכתו החמה ומבקש להביע את הערכתי הרבה כלפיו. ישראל רואה במרוקו ידידה ושותפה חשובה במאמצים לקידום השלום והבטחון באיזור. אפעל להדק את יחסי ישראל-מרוקו בכל התחומים, למען רווחתם ושגשוגם של שני העמים, שהידידות ביניהם ארוכת שנים".