קרב הבלימה של בנט: נפגש עם אביר קארה בניסיון להשאירו בקואליציה

בטרם נפגש סגן השר קארה עם רה"מ, הוא קיים פגישה דומה עם ח"כית סילמן שהודיעה על פרישתה מהקואליציה ואף השתתף במסגרת משלחת פרלמנטרית בחו"ל עם ח"כ שיקלי. כלומר, קארה לא מסתיר את כוונותיו להתפצל מימינה - ולנסות בעתיד לסחוט פוליטית את בנט כדי לשמור על הקואליציה

אביר קארה
אביר קארה | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בניסיון למנוע את התפרקות הקואליציה, ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש הערב (ראשון) עם סגן השר קארה - המהווה את החוליה החלשה ביותר במפלגת ימינה, כך שאם ראש האופוזיציה יצליח לשכנע את קארה לפרוש ממפלגתו של בנט, אז מפלגת ימינה תתפרק באופן סופי.

במקביל, מוקדם יותר היום נפגש קארה עם חברת הכנסת עידית סילמן, שכזכור הודיעה על פרישתה מהקואליצה, ואף השתתף במסגרת משלחת מדינית לחו"ל לצדו של חבר הכנסת עמיחי שיקלי. משמע, סגן השר קארה לא מסתיר את הרצון שלו להתפצל ולעזוב את מפלגתו ימינה, ומצד שני קארה מעוניין להיות חלק מהקואליציה - כל עוד היא תרצה אותו.

אביר קארה
אביר קארה | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ייתכן כי בהמשך קארה ירצה להיות סיעת יחיד, במטרה להתמקח על כל הצבעה ולסחוט פוליטית את בנט רק כדי לשמור על שלמות הקואליציה - מצב בו בנט כלל לא מעוניין. בד בבד, מנסה בנט להביא את הפרישה של שיקלי כמה שיותר מהר, כלומר להכריז עליו כפורש עוד לפני הניסיון של יו"ר האופוזיצה נתניהו "לשים עליו את היד".

כידוע, חברת הכנסת הבכירה במפלגת ימינה ושרת הפנים איילת שקד מנהלת משא ומתן משלה להצטרפות לליכוד, דבר שמסמל את חוסר היציבות של הקואליציה. באותו הזמן, נתניהו וח"כ יריב לוין נועדו במצודת זאב כדי לגבש הצעות לפתות פורשים נוספים מהקואליציה.