בנט: הליכוד יכול לספור את אצבעות סיעת ימינה לטובת הקמת ממשלה

יו"ר ימינה אמר כי יתמוך בהקמת ממשלה ימנית על ידי נתניהו, וקרא: "בואו נמצא נוסחאות שיאפשרו לנו לשבת יחד גם אם לא מסכימים על הכול". בנט נתניהו נועדו: "צוותי המשא ומתן ייפגשו"

זמן צפייה: 01:45

יו"ר ימינה נפתלי בנט אמר היום (שני) בהצהרה לתקשורת בפתח ישיבת הסיעה כי "בפגישות שלנו אמרתי למר בנימין נתניהו ואני אומר גם פה, שהליכוד יכול לספור את אצבעות סיעת ימינה לטובת הקמת ממשלה ימנית". שעה קלה לאחר הצהרתו, נפגש בנט עם נתניהו. בתום הפגישה סוכם כי "צוותי המו"מ ייפגשו".

עוד הוסיף לומר בנט: "האחריות שלנו כמנהיגי העם היא לא לאכזב אותו. בואו נמצא נוסחאות שיאפשרו לנו לשבת יחד, גם אם לא מסכימים על הכל כדי להתחיל לנהל את מדינת ישראל".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

ישועה מעיד: "כל ידיעה שלילית על נתניהו בסוף מובילה לפיצוץ"

"לאיראן ייקח לפחות 9 חודשים לחדש את העשרת האורניום בנתנז"

ערב יום העצמאות ה-73: בישראל חיים יותר מ-9.3 מיליון בני אדם

בנימין נתניהו ונפתלי בנט
בנימין נתניהו ונפתלי בנט | צילום: רויטרס

השניים שוחחו בין היתר על הקמת הוועדה המסדרת, כאשר בד בבד הודיע ח"כ מיקי זוהר כי הקמתה תידחה לשבוע הבא. המחלוקת שמנעה את הקמתה היא על יחסי הכוחות בין הגושים, נתניהו פנה לבנט בעניין, אך זה לא השתכנע לתמוך בו.

נתניהו פועל להביא את בנט לחתימה על הסכם קואליציוני עוד לפני שישיג רוב בממשלה, אך יו"ר ימינה אמר לו שעליו להשיג קודם את תמיכת סמוטריץ'. בד בבד, בכירים בליכוד נשמעים פסימיים הערב והם אומרים כי "אנחנו בדרך לאופוזיציה".

בתוך כך, היום המשיכה המתיחות בין כחול לבן לליכוד, כאשר גנץ הבהיר שיתמוך בתקציב החיסונים רק לאחר שימונה לשר המשפטים. שר הבריאות יולי אדלשטיין תקף אותו ואמר: "גנץ מבצע פשע בבריאות אזרחי ישראל".

בני גנץ

כזכור, ברקע חוסר הגמישות של יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', בליכוד הודו אמש כי אין פריצת דרך להקמת ממשלה. עם זאת, נשקלת האפשרות לכנס את המליאה להצבעה גם ללא הסכמת יו"ר הציונות הדתית.

בתוך כך, יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, אמר בישיבת הסיעה כי "אין לנו אמון בנתניהו כראש הממשלה וכמי שצריך לקבל החלטות הרות גורל עבור ישראל. נתניהו, בגלל האינטרסים האישיים והמשפטיים שלו איבד את כל הקווים האדומים - המשך כהונתו מסכן את ישראל".

עוד הוסיף הורוביץ: "הוא מזיק לישראל בהתנהלות העקומה שלו מול ארה״ב. הלחץ שלו לפוצץ את הסכם הגרעין עם איראן הזיק לישראל וקידם פצצה איראנית - ועכשיו אבדה העמימות במאבק מול איראן. הסכנה אמיתית שהוא ישתמש בנושאים לאומיים כדי לקדם את האינטרסים האישיים והפוליטיים שלו".