ימינה על דרישת ליברמן: "לא נקבל חרם על החרדים או נציגיהם"

במפלגתו של בנט הגיבו לפרסום חדשות 13, לפיו יו"ר ישראל ביתנו הציב תנאי לממשלת השינוי לפיו המפלגות החרדיות לא יוכלו להצטרף אליה במשך שנה וחצי: "לא נסמן אף מגזר לרעה"

זמן צפייה: 00:57

המגעים להקמת ממשלה: מפלגת ימינה הגיבה היום (שישי) לדרישת יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שפורסמה בחדשות 13, לפיה המפלגות החרדיות לא יצטרפו ל"ממשלת השינוי" במשך שנה וחצי, וכתבה כי "בנט לא יקבל חרם על החרדים או על נציגיהם, ולא על אף קבוצה בישראל. כל ממשלה שבה נשתתף תדאג לכלל אזרחי ישראל, ולא תסמן אף מגזר לרעה", הבהירה המפלגה. "כל מפלגה שתקבל את קווי היסוד של הממשלה תוזמן להצטרף אליה".

זמן קצר לאחר מכן, מסרה מפלגת ישראל ביתנו את תגובתה לעניין, והבהירה כי היא "לא מחרימה שום מגזר לרבות המגזר החרדי שנפל קורבן לעסקני ש"ס ויהדות התורה, אשר הפכו את מסורת ישראל למוצר על המדף, העומד למכירה לכל המרבה במחיר". לטענתה, ישראל ביתנ הגדירה באופן חד וברור את עמדתה בנושא דת ומדינה ,כ"ך שבקואליציה שתקום תהיה התייחסות מפורשת לנושאים כמו גיוס בני ישיבות, ברית הזוגיות, גיור ע"י רבני ערים, ביטול המונופול על הכשרות".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

"הישג ענק": ישראל חצתה את רף 5 מיליון המחוסנים במנה השנייה

כ-50 מתפרעים נעצרו בעימותים האלימים בי-ם; 20 שוטרים נפצעו

המשטרה נערכה למעצר של משי זהב; המכתב שהשאיר – לא כלל חרטה

אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן | צילום: חדשות 13

אמש, כאמור, פורסם בחדשות 13 כי ליברמן הציב בפני ראשי "גוש השינוי" תנאי לפיו המפלגות החרדיות לא יצטרפו לממשלה שתוקם במשך שנה וחצי. זאת, ברקע היערכות הגוש לצירוף החרדים לממשלה.

ראש הגוש מנסים לשכנע את ליברמן לוותר על דרישתו, וטוענים כי אין בכך צורך. זאת, משום שהמפלגות החרדיות ממילא לא ירצו להיכנס בהתחלה לממשלה, בשל חוקים שעשויה הקואליציה לחוקק, למשל חוקי הגיור והגיוס. מנגד, בכיר בגוש טוען כי צירוף חרדים עשוי לקרות כבר בהתחלה. בד בבד, לחדשות 13 נודע כי התיקים שמיועדים לחרדים, יהיו אצל גוש הימין.

במקביל, נמשכים חילוקי הדעות בין יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ליו"ר ימינה נפתלי בנט בנוגע לממשלה שעשויה לקום. בנט דורש חלוקה גושים, כשלכל אחד מהם יש זכות וטו. זאת, למרות שהוא עומד בראש גוש של 13 מנדטים בלבד, לאחר שבני גנץ וליברמן סירבו להצטרך לגוש שלו. מנגד, לפיד עומד בראש גוש של 45 חברי כנסת.