גורמים בגוש השינוי: סימני שאלה סביב יכולת המנהיגות של בנט

עקב הטלטלות בימינה, גורמים העלו ספקות לגבי יכולות ההנהגה של יו"ר המפלגה, שעד כה הצליח לבלום את המרד • הליכוד תזמן את הפרסום על התלבטויות אורבך כשבנט, לפיד ועבאס נפגשו בכפר המכביה

זמן צפייה: 06:26

גורמים בגוש השינוי העלו הערב (חמישי) ספקות בנוגע ליכולת ההנהגה של יו"ר ימינה נפתלי בנט, בעקבות הטלטלות האחרונות במפלגות. תחילה, עם התנגדותו של ח"כ עמיחי שיקלי להקמת ממשלת השינוי, והיום בשל משיכת החתימה של ח"כ ניר אורבך מהדרישה להחליף את יו"ר הכנסת.

יש לציין כי קואליציית השינוי ככל הנראה תצטרך לעמוד למבחן בעוד פחות משבוע עם השבעת הממשלה, שצפויה להיערך בשבוע הבא ביום רביעי. יו"ר תקווה חדשה גדעון סער ובנט הצליחו לעת עתה לבלום את המרד במפלגותיהם כאשר אלקין ואורבך אינם צפויים להתנגד בהצבעה בכנסת.

יאיר לפיד ונפתלי בנט
יאיר לפיד ונפתלי בנט | צילום: חדשות 13

בתוך כך, לחדשות 13 נודע כי מפלגת הליכוד עומדת מאחורי תזמון הפרסום על ספקותיו של אורבך לגבי הקמת הממשלה במקביל לפגישת לפיד ובנט עם יו"ר רע"ם מנסור עבאס בכפר המכביה אמש. יש לציין כי מקרה דומה היה עם ח"כ עמיחי שיקלי, שהביע את התנגדותו לממשלה ביום ההמלצה על לפיד בפני הנשיא.

במקביל, בעיות תיאום בין יש עתיד לימינה הובילו לכך שיו"ר הכנסת לא יוחלף. לאחר שהרשימה המשותפת ביקשה לחתום גם על הדרישה להחלפתו, חברי ימינה סירבו בטענה כי שיתוף הפעולה עם רע"ם לגיטימי, אך לא עם הרשימה המשותפת.

מוקדם יותר היום, בתום פגישתו עם בנט, כתב אורבך כי "נפתלי ואני הולכים יחד בדרך נאמנה ומשותפת מזה שנים ארוכות. הצטרפתי לימינה עם הסתכלות ארוכת טווח לטובת מדינת ישראל. אעשה הכול כדי שזה יצליח". בהמשך, תקף אורבך את נתניהו והוסיף: "אין לי שום כוונה לנהל שיחות עם מי שלא נקפו אצבע בחודשיים האחרונים להקים ממשלת ימין".