ההפגנות מול ביתו של בנט: עיריית רעננה תעתור לבג"ץ

ראש העיר החליט לעתור לבג"ץ כדי למתן את ההפגנות מול ביתו של ראש הממשלה, כאשר בכוונתו לדרוש לצמצם את שעות המחאות ואת הרעש. "הפגיעה שחווים התושבים - קשה מנשוא ובעלת השלכות חמורות"

זמן צפייה: 05:03

עיריית רעננה החליטה לעתור לבג"ץ נגד ההפגנות שמתקיימות מול ביתו של ראש הממשלה נפתלי בנט, במטרה למתן אותן, בטענה כי הן פוגעות באיכות חיי התושבים - כך פורסם היום (שני) לראשונה בחדשות 13.

על פי ראש העיר חיים ברוידא, העייריה תדרוש בין היתר, לצמצם את השעות שמותר להפגין בהן ואת עוצמת הרעש. ראש העיר כבר ביקש מהמשטרה לקבל עדכון על מועדי ההפגנות המאושרות. זאת, לאחר שהמשטרה הגבילה את ההפגנות לשלושה ימים רצופים בין השעות 17:00 ל-23:00.

"אנו מכבדים את הזכות הדמוקרטית להבעת דעה", אמר ברוידא. "אולם הפגיעה שחווים התושבים בעקבות ההפגנות היא קשה מנשוא, ובעלת השלכות חמורות, פיזיות ונפשיות, לתושבי העיר, ואנו נעשה כל שלאל ידינו על מנת למנוע אותה".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

טרגדיה ברמב"ם: קשישה מחוסנת מתה מקורונה – 4 ימים אחרי בעלה

נתניהו: "בנט מביא מים לירדן – ועבדאללה נותן נפט לאיראן"

הישראלי שחשוד בהעברת מידע לגורמים זרים: יעקב אבו אל קיעאן

מחאת השכנים של בנט
מחאת השכנים של בנט | צילום: צילום מסך

כידוע, מזה כמה שבועות שמחוץ לביתו של בנט מתקיימות הפגנות של פעילי ימין במחאה על הקמת ממשלת בנט-לפיד. בנט, טרם עבר לבית ראש הממשלה בבלפור בירושלים, ולכן המפגינים מוחים מול ביתו הפרטי ברעננה.

בוועד הפעולה ביקשו להסביר מדוע הם נגד ההפגנות, ובהודעה רשמית שהוציאו ציינו כי למרות ש"זכות ההפגנה היא זכות חשובה וחוקתית - היא צריכה להיות מאוזנת עם זכויות נוספות של התושבים. איננו נגד ההפגנות", הבהירו.

בנט, נתב''ג, זן דלתא
ראש הממשלה נפתלי בנט בנתב''ג | צילום: לע''מ

עם זאת, "בית משפחת בנט אינו מוסד רשמי של מדינת ישראל וככזה אסור להפגין מולו. יש אפשרות להפגין מול משרד ראש הממשלה בירושלים ובבית ראש הממשלה בירושלים. מה גם, הפגנה של פעם בשבוע היא מידתית - הפגנה של כל יום או שלוש פעמים בשבוע הכוללת חסימת ציר תנועה, היא טירוף הדעת".

"הילדים לא ישנים בלילות", טענו בוועד. "הם מתעוררים מאזעקות צבע אדום שמייצרים המפגינים. התושבים אבדו את איכות החיים ושלוות החיים. ההפגנה לא משפיעה על אף אדם מבחינת המסרים. דיירי בית האבות קשישים, בחלקם ניצולי שואה, סובלים באופן שלא ניתן לתאר ולא יכולים ללכת מהמקום והם סובלים בצורה בלתי סבירה".