החרדים נגד בנט: "רשע"; יו"ר ימינה: לא ילמדו אותנו מהי יהדות

ש"ס ויהדות התורה קיימו ישיבה משותפת לקראת השבעת הממשלה ביום א'. דרעי: "הממשלה שלו תקרע לחתיכות את עם ישראל". ליצמן: "הוא צריך להוריד את הכיפה". בנט: "מתקפות שמשקפות אובדן עשתונות"

זמן צפייה: 02:30

פחות משבוע לפני שתושבע ממשלת השינוי, הסיעות החרדיות תקפו היום (שלישי) את נפתלי בנט ואף כינו אותו "רשע". תחילה, היה זה יו"ר ש"ס אריה דרעי שאמר: "יורקים עלינו ואנחנו חייבים לעמוד על נפשותינו כדי להציל את עם ישראל". לדבריו, הממשלה בראשות בנט "הולכת להרוס ולהחריב את כל מה ששמרנו עליו במשך 70 שנים".

אחריו היה זה ו"ר יהדות התורה משה גפני, קרא לבנט "האיש הזה, שלכאורה חובש כיפה", והוסיף: "נבלה נעשתה בישראל, אני לא זוכר דבר כזה". גפני איים כי אם תקום ממשלת בנט-לפיד, "נרעיד שמיים וארץ על ההתנהלות הזאת - לא יהיה שום דבר שהרשע הזה יוכל לעשות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

יו"ר הכנסת הודיע: השבעת ממשלת השינוי תתקיים ביום ראשון

חשד לגביית דמי חסות מחברות הבנייה הגדולות בישראל – 11 נעצרו

גורמים במשטרה: שב"כ הציע לקיים את צעדת הדגלים במתחם הכותל

יו''ר ש''ס אריה דרעי בוועידה הלאומית של חדשות 13
יו''ר ש''ס אריה דרעי

בהמשך ישיבת הסיעה המיוחדת של יהדות התורה וש"ס, עלה חבר סיעתו של גפני, יעקב ליצמן, והשתלח גם הוא בממשלה המתהווה: "ממשלת שמאל קיצונית שאיבדה את הדרך והמצפון, כל הצביון היהודי נמחק ברגע זה. אני קורא לבנט להוריד את הכיפה - הוא מבייש אותה. שכולם יבינו שהוא רפורמי".

בנט לא נותר אדיש לדברים, וזמן קצר לאחר שנאמרו מסר: "הצטערתי מאוד לשמוע את הביטויים הקשים האלה שלא מוסיפים כבוד לדובריהם ומשקפים אובדן עשתונות. חברי הכנסת החרדים לא ילמדו אותנו מהי יהדות ובוודאי לא מהי ציונות, כראש ממשלה אדאג לציבור החרדי ולעולם התורה".

יעקב ליצמן ומשה גפני מיהדות התורה
יו''ר יהדות התורה משה גפני ויעקב ליצמן | צילום: חדשות 13

בהמשך תגובתו, פנה לאזרחי המדינה החרדים, ואמר: "אתם אלה שמשלמים, בחייכם ממש, על תרבות פוליטית של הזנחה, העדפת מקורבים והנצחת בעיות. אם הכוונה בהשתלחות הזו להרתיע אותנו מהקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון - זה לא יילך".