דוהרים לבחירות: הערב - גנץ ימסור הצהרה מיוחדת

לקראת ההצבעה על פיזור הכנסת מחר, יו"ר כחול לבן יכנס מסיבת עיתונאים שבה צפוי להתייחס לעמדתו בנוגע למשבר בקואליציה • בנט: "נצביע מחר בעד פיזור הממשלה הגרועה הזו של נתניהו וגנץ"

זמן צפייה: 05:26

יום לפני שתיערך ההצבעה על פיזור הכנסת, יו"ר כחול לבן בני גנץ הודיע כי בעוד שעות בודדות (שלישי) יכנס מסיבת עיתונאים שבה ימסור הצהרה מיוחדת. גנץ צפוי להבהיר מהי עמדתו באשר למשבר בקואליציה, אולם על פי הפרסום אמש בחדשות 13, נראה שגנץ כבר החליט: ישראל הולכת לבחירות.

אמש פרסם ספי עובדיה כי בשיחת טלפון שהתקיימה בתחילת השבוע בין ראש המטה של גנץ מעיין ישראלי, לבין ראש הסגל של ראש הממשלה בנימין נתניהו אשר אוחיון, הודיע ישראלי לאוחיון כי כחול לבן "תצביע בעד פיזור הכנסת ביום רביעי". עם זאת, גם אם כחול לבן יחליטו לפזר את הכנסת, מדובר רק בקריאה טרומית - כך שלהם ולליכוד עדיין יהיה מספיק זמן על מנת למצוא פשרה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ניסנקורן לאיסמן: תוכל לכהן כפרקליט המדינה למרות אמירותיך

חשד: בני זוג מהצפון הרגו את בתם – והשליכו את גופתה

מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר נדבק בקורונה

בתוך כך, יו"ר ימינה נפתלי בנט התייחס לאפשרות פיזור הכנסת בריאיון ל"שש" עם אילה חסון, והודיע: "נצביע מחר בעד פיזור הממשלה הגרועה הזו, ממשלת הכישלון של נתניהו וגנץ". עוד הצהיר: "איילת שקד תישאר מספר 2 בימינה".

[brightcove_iframe video_id='programs-6-amnon-levi-2012011815' autoplay='0' credit='' desc='יו"ר ימינה נפתלי בנט' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/q_auto,f_auto/v1606839955/setkvp_ih7tdj.jpg' kid='1_2r0uv8u7' kid='1_2r0uv8u7' duration='689'']

אתמול התקיימה ישיבת סיעה של מפלגת הליכוד, שם התייחס ראש הממשלה לאפשרות של פיזור הכנסת, והצהיר: "הליכוד תצביע ביום רביעי נגד הליכה לבחירות - ובעד אחדות". נתניהו יצא נגד ההצעה לקיום בחירות שתעלה לדיון מחר, והאשים את האופוזיציה כי היא גוררת את ישראל ל"בחירות מיותרות".

במפלגת כחול לבן יצאו נגד דבריו של נתניהו, ותקפו: "הציבור סיים לקנות את השקרים שלו. אם לא היה משפט - היה תקציב". מנגד, בש"ס דווקא גיבו את ראש הממשלה, ומסרו: "גנץ וכחול לבן החליטו לפרק את הממשלה וללכת לבחירות. הניסיון לקדם הצעות חוק שנועדו להגביר מחלוקות ולעורר פילוג, במקביל לפיזור הכנסת, נועדו אך ורק לקושש קולות ומשדרים מצוקה פוליטית קשה".