בנט: מכבד את קהילת הלהט"ב - אבל לא מחויב לקדם חקיקה למענה

יו"ר ימינה מסייג את דבריו מהשבוע שעבר ומבהיר: "אמרתי שמגיעות להם כל הזכויות האזרחיות - לא שנקדם חוק". יו"ר האגודה למען הלהט"ב: "עם כבוד לא הולכים למכולת ולא מתחתנים ומקימים משפחות"

זמן צפייה: 02:09

יו"ר ימינה נפתלי בנט אמר היום (שלישי) כי הוא מכבד את קהילת הלהט"ב, אך אינו מחויב לקדם חקיקה למענה. זאת, לאחר שבשבוע שעבר התבטא בעד הקהילה. "לא אמרתי שנקדם שום חוק", אמר בנט בריאיון בגל"צ. "אמרתי שאני מכבד את הלהט"ב ומגיעות להם את כל הזכויות האזרחיות".

בתגובה לדבריו, אמרה יו"ר האגודה למען הלהט"ב, הילה פאר, כי "עם כבוד לא הולכים למכולת, לא מתחתנים ומקימים משפחות, ולא מגנים על נוער להט"ב מפני בריונות. כבוד פשוט לא מספיק כדי לחיות בכבוד. הרשה לנו לומר תודה, אבל לא תודה. מילים יפות לא יהפכו אותנו לשווי זכויות. חבל שבנט בוחר להמשיך את דרכו עם גורמים קיצוניים שאינם משקפים את דעת רוב הציבור בישראל שתומך בזכויות להט״ב".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

קפסולות ובדיקות למורים: ההמלצה לחידוש הלימודים עד כיתות ד'

גמזו: נחפש אפשרויות לקצר את שלבי היציאה מההגבלות

עוקץ בחסות הסגר: 16 נעצרו בחשד להונאת סלולר בכחצי מיליון שקל

נפתלי בנט
נפתלי בנט | צילום: חדשות 13

אמש אמר ח"כ בצלאל סמוטריץ'בריאיון לחדשות 13, כי על אף תמיכתו של ראש מפלגתו, נפתלי בנט, במתן זכויות אזרחיות לקהילת הלהט"ב, הוא ימשיך להתנגד לכך. לדבריו, "אני דוגל במדינה יהודית גם בפן המעשי. יש ביני לבין בנט הבדלים וסוגיות מסוג זה, אבל אנחנו מתמקדים במכנה המשותף, ובמה שמטריד את אזרחי ישראל. עם כל הכבוד לסוגיית הלהט"ב זה לא מעניין היום את אזרחי ישראל, אלא מיליון מובטלים ובעלי עסקים עצמאים שלא יודעים מה יהיה עם העסק שלהם מחר".

לאחר הריאיון נמסר מטעם האגודה למען הלהט"ב: "בנט, כל עוד השותפות עם להט"בופובים נמשכת, אתה לא משכנע אף אחד. תמיכה בקהילה הגאה לא נגמרת במילים יפות. היא רק תתחיל כשתשים סוף לשותפות עם מי שקורא להחזיר אותנו לארון, כשתקדם פתרונות ממשיים למצוקות שלנו, וכשתוכיח שליבך ופיך שווים".