אחרי הביקורת: נדחה הדיון בוועדת הכספים על ההטבות לראש הממשלה

הדיון, שאמור היה להתקיים בראשון, כמה ימים לאחר שהוועדה אישרה את בקשתו של נתניהו לקבל החזרי מס רטרואקטיביים, ייערך במועד אחר. יו"ר הוועדה גפני: "הוא נדחה עקב הטיפול בקורונה"

זמן צפייה: 03:04

נדחה הדיון שהיה אמור להתקיים ביום ראשון בעניין הטבות המס לראש הממשלה בנימין נתניהו. יו"ר ועדת הכספים, חבר הכנסת משה גפני, מסר היום (שישי) כי "עקב העלייה המדאיגה במספר חולי הקורונה והטיפול המאסיבי בהתפרצות המחלה, הוחלט לדחות את הישיבה למועד אחר".

כזכור, ביום שלישי אישרה הוועדה את בקשתו של נתניהו לקבלת ההחזרי מס רטרואקטיביים. חברי כחול לבן נעדרו מהדיון, זאת לאחר שדרשו כי הוא יעסוק רק בבקשת החזרי המס ולא בדרישות הנוספות של נתניהו. אולם, גם ללא נוכחות חברי כחול לבן - לליכוד היה רוב בוועדה. שמונה תמכו בהחלטה, חמישה התנגדו, וסמוטריץ' נמנע - לדבריו "במחאה על העיתוי האומלל".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חשש להתפרצות בבית אבות בשפלה: 19 אנשי צוות ודיירים נדבקו

עלייה של 60% במספר הנדבקים בי-ם בשבוע האחרון; בבני ברק – 80%

טרגדיה באילת: משפחה התהפכה עם סירה – הסבתא נהרגה

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

ח"כ גפני ביקש מנציג רשות המיסים תשובה על השאלה האם בעבר נגבה מראש ממשלה מס בגין הוצאות לצורך מילוי תפקידו. לנציג רשות המסים לא הייתה תשובה. במסגרת הדיון דוייק הנוסח, ונקבע כי לעניין החזרי המס, הדבר אמור לעניין הוצאות הנוגעות למילוי תפקידו של ראש הממשלה בלבד.

ח"כ מיקי זוהר אמר בדיון כי "רוצים להפוך את ראש הממשלה לנכה כלכלית. חושש שהדיון יהפוך לפוליטי, לדיון שהוא קרקס. באופוזיציה רוצים לפגוע אישית בראש הממשלה. רוצה להזכיר שאם לא הייתי מחוקק את החוק ב-2017 נתניהו היה עד היום עם שכר של 17 אלף שקלים נטו בחודש".

ח"כ מיקי לוי אמר בדיון כי "מי שנותנת את חותמת הכשרות למהלך המושחת הזה היא מפלגת כחול לבן שלנציגיה אין אפילו אומץ להגיע לדיון. מבקש להוציא צו הבאה לבני גנץ וחברי כחול לבן להגיע לוועדה. אם גנץ מסכים לוותר על הכל יש להוריד את מהמסמך את המילה 'חליפי', אם הוא לא מסכים - הוא משקר".