נתניהו מגביר את הלחץ על סער: מוכן לוותר על הבכורה ברוטציה

שמונה ימים לתום המנדט של נתניהו, בליכוד הבינו כי אם תקווה חדשה תחבור אליהם - לבנט לא תהיה ברירה ולהצטרף גם, שכן הוא הצהיר שהוא מעדיף ממשלת ימין על פני חבירה לגוש השינוי

זמן צפייה: 07:12

בעוד שמונה ימים ייפקע המנדט שניתן לבנימין נתניהו להקים ממשלה, ונראה כי ברקע המאמצים של "גוש השינוי" להשיג הסכמות - גם נתניהו מגביר את הלחץ, ומנסה לגייס אליו את גדעון סער ותקווה חדשה על מנת להקים ממשלת ימין - והוא אפילו מוכן לוותר על הבכורה ברוטציה.

נתניהו, שהבין כי כלל לא בטוח שיצליח להוביל לבחירות חמישיות או ישירות ולשפר את מצבו, החליט כאמור לוותר על הבכורה ברוטציה והחל להפעיל לחץ על סער בשביל שיצטרף אליו, ובתמורה - הוא ייתן לו להיות ראש ממשלה ראשון ברוטציה ביניהם.

בליכוד הבינו כי אם נתניהו יצליח לשכנע את סער, לנפתלי בנט לא תהיה ברירה אלא להצטרף גם, שכן בנט הצהיר לא פעם כי הוא מעדיף לחבור לממשלת ימין - ולא להצטרף ל"גוש השינוי". אולם, גורמים בתקווה חדשה מסרבים להאמין לנתניהו. מוקדם יותר היום, נשאל סער אם יהיה מוכן לרוטציה - ולא הגיב.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

תיק המעונות: המדינה לא תגיש תביעה אזרחית נגד שרה נתניהו

הקבינט החליט: ״תגובה משמעותית״ אם יחודש הירי מעזה

ועדה ממשלתית: בתי הזיקוק בחיפה מסרטנים – יש לפנותם בתוך עשור

בנימין נתניהו וגדעון סער
בנימין נתניהו וגדעון סער | צילום: רויטרס

בינתיים, גם ב"גוש השינוי" מתקשים להגיע להסכמות, ואף יש שמפנים אצבע מאשימה כלפי איילת שקד שדורשת לקבל את משרד המשפטים ומשרד הפנים. אלא, שגם יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי דורשת את אחד מהתיקים הללו - מה שתוקע בשלב זה את המו"מ בין הצדדים.