נתניהו: "על בנט להודיע עוד היום על תמיכה בבחירה ישירה"

רה"מ טען כי יש לערוך "משאל עם מהיר" בעניין הבחירות האישיות, ותקף את יו"ר ימינה: "הוא מנהל מו"מ כפול גם לממשלת שמאל". על החיסונים: "נערכים למבצע נוסף בעוד חצי שנה - הכינו את הילדים"

זמן צפייה: 05:48

כשבועיים לפני שייאלץ להחזיר את המנדט שניתן לו מהנשיא להרכבת הממשלה, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (שלישי) לפלונטר הפוליטי וטען כי הפתרון היחיד הוא לאשר את הצעת החוק של ש"ס, ולקיים בחירות ישירות לראשות הממשלה. "יש רוב עצום במדינה שתומך בפתרון הזה", אמר בהצהרה מיוחדת שנשא לתקשורת. "הבחירות האחרונות הוכיחו שהציבור רוצה ממשלת ימין, והסיבות היחידות שבגללן אי אפשר להקים ממשלה כזו הן אישיות - לא אידיאולוגיות".

נתניהו קרא למשאל עם מהיר שבו העם יחליט מי יהיה ראש הממשלה, והבהיר כי יקבל כל תוצאה. "זה תלוי רק באדם אחד - בנט. לצערי, הוא מנהל משא ומתן כפול - גם איתנו וגם כזה להקמת ממשלת שמאל". בשלב זה, הוסיף לתקוף את יו"ר ימינה, וטען כי "רק בגלל אמיבציה אישית להיות ראש ממשלה עם 7 מנדטים הוא לא נותן לי להקים ממשלה. השיא הגיע אתמול בלילה - הוא חבר לשמאל", אמר בהתייחס לכך שבימינה החליטו אתמול להצביע נגד הצעתו של ח"כ מיקי זוהר בוועדה המסדרת.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הליכוד נגד בנט: "דוהר לממשלת שמאל – מנהל מו"מ עם מראענה"

איריס אלוביץ לישועה: מוכנה בשביל הקבוצה למכור את נשמתי לשטן

הקטל בכבישים: חמישה הרוגים ביממה האחרונה ברחבי הארץ

"יש שתי אפשרויות", הוסיף נתניהו, "או להקים ממשלת שמאל עם עלה תאנה ימני - לפיד, מרצ והמשותפת, זאת בניגוד גמור להתחייבויות שנתנו גדעון סער ונפתלי בנט במערכת הבחירות. האפשרות השנייה היא הקמת ממשלת ימין יציבה לארבע שנים אחרי בחירות בזק לראשות הממשלה, כדי שהציבור יבחר מי יהיה ראש הממשלה הבא". בסוף דבריו התייחס לרע"ם, שכזכור הפילה אתמול ברגע האחרון את ההצעה של הליכוד בעניין הוועדה המסדרת, ואמר: "לא צריכים אותה".

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד התייחס לנאומו של נתניהו, ומסר: "נתניהו, מדינת ישראל לא צריכה עוד מערכת בחירות. זה לא בחירות ישירות זה מסלול עוקף למריחת זמן על חשבון הציבור. הגיע הזמן להקים ממשלת אחדות ישראלית. זה אפשרי".

נפתלי בנט '' יו''ר ימינה
נפתלי בנט '' יו''ר ימינה | צילום: חדשות 13

באותה הצהרה, התייחס נתניהו גם למבצע החיסונים, וסיפר: "נקים מפעל חיסונים בשיתוף מדינות נוספות". לדבריו, ישראל נערכת למבצע חיסונים נוסף שיחל בעוד כחצי שנה, "אז הכינו את הכתפיים - וגם את הילדים, משום שאנחנו מעריכים כי עד אז כבר ניתן יהיה לחסן אותם", אמר.

"נתקלתי במכשול פוליטי על האישורים מול פייזר. נגמרו הבחירות ואני שוב נתקע עם אותם מכשולים ולא נותנים לנו את האישורים שאנחנו צריכים בממשלה על מנת לרכוש את החיסונים".