נתניהו לבג"ץ על הנבצרות: "ניסיון לעקור את רעיון ריבונות העם"

רה"מ הגיש את תשובתו לעתירה שקראה להורות לו לצאת לנבצרות בשל האישומים המוגשים נגדו, וטען: "מי שמבקש לשנות את השלטון במדינה דמוקרטית צריך לשכנע את הבוחר - ולא לנסות באמצעים משפטיים"

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיש הערב (שני) את תשובתו לבג"ץ בעניין העתירה אשר קראה להורות לו לצאת לנבצרות בשל כתבי האישום המוגשים נגדו, ותקף: "שום משחקי מילים לא יוכלו להסתיר את העובדה שיש כאן ניסיון לעקור מן השורש את רעיון ריבונות העם. מי שמבקש לשנות את השלטון במדינה דמוקרטית", הסביר נתניהו, "צריך לשכנע את הבוחר ולא לנסות ולשנות את הכרעת הבוחר באמצעים משפטיים מלאכותיים".

נתניהו טען כי הגשת העתירה היא "ניסיון חמור ביותר לגרור את מערכת המשפט לתוך הקלחת הפוליטית ולגרום לה להחליט בניגוד לחוק ובניגוד להכרעת המוסדות הדמוקרטיים הנבחרים האם ראש הממשלה יכול להמשיך ולכהן בתפקידו". בסוף תגובתו, ציין כי בית המשפט או היועץ המשפטי לממשלה, "אמורים להפוך למעשה לוועדה עליונה לאישור כהונת ראש ממשלה, זאת ללא כל סמכות מפורשת בחוק".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

רה"מ ואדלשטיין על סף סיכום עם פייזר לרכישת 9 מיליון חיסונים

בתום מבצע משטרתי: 40 חשודים בסחר בנשק ואמל"ח נעצרו • תיעוד

אלוביץ' לישועה: תמנע פרסום תמונות יאיר נתניהו מתנשק עם חברתו

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

בשבוע שעבר, גם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הגיש את חוות דעתו לבג"ץ בעניין העתירה, וכתב כי "דינה להידחות על הסף בהיעדר עילה להתערבות שיפוטית". לדבריו, "עיקר טענות העותרים עוסקות בשאלת כשירותו של נתניהו לשמש בתפקיד ראש הממשלה (ואף במישור הוצאתו לנבצרות) ובשאלת שיקול הדעת בהטלת תפקיד הרכבת הממשלה על נתניהו, הוכרעו זה מכבר בעניין התנועה לאיכות השלטון".

מנדלבליט הדגיש בתשובתו כי הסוגיה הוכרעה כבר בשנה שעברה, אז קבעו 11 שופטי בג"ץ פה אחד כי נתניהו יכול לקבל את המנדט חרף כתבי האישום. "נפסק כי אין מניעה להטיל את תפקיד הרכבת הממשלה על נתניהו על אף היותו עומד לדין פלילי, ואף בשל כך אין עילה להתערבות בהחלטת נשיא המדינה".