נתניהו: "הבאנו הישג אדיר - אפשר וצריך להקים ממשלה יציבה"

לאור המדגמים שלא צופים לגוש בראשותו מעל 60 מנדטים, רה"מ אמר כי הוא "מושיט יד לכל הח"כים שמאמינים בעקרונותיו ולא פוסל אף אחד" בניסיון להקים ממשלה, וכי "אסור להיגרר לבחירות חמישיות"

זמן צפייה: 10:56

"הבאנו הישג אדיר - הבאנו את הליכוד להיות המפלגה הגדולה בישראל בפער גדול מאוד" - כך אמר הלילה (רביעי) ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאום שנשא במטה הליכוד, שעות בודדות לאחר פרסום המדגמים. על פי תמונת המצב הנוכחית של מדגם חדשות 13, הליכוד היא אכן המפלגה הגדולה עם 31 מנדטים - אלא שלנתניהו עדיין אין רוב של 61.

נתניהו, שהתקבל על ידי פעילי המפלגה בקריאות של "ביבי, מלך ישראל", התייחס לפער שבין הליכוד ליש עתיד - שבשלב זה מונה 17 מנדטים, ואמר: "אנחנו בקידמות 3 - ואילו המפלגה הבאה אחרינו בקידומת 1. זה הפער הגדול ביותר בין שתי מפלגות מובילות בישראל בעשרות השנים האחרונות".

לכתבות נוספות בנושא >>

מדגם חדשות 13: שוויון בין גוש נתניהו ובנט לגוש מתנגדיו

שיעור ההצבעה בבחירות – 67.2%; ירידה של 3.8% ביחס לבחירות הקודמות

מפתיחת הקלפיות ועד נאומי ראשי המפלגות: כל אירועי יום הבחירות

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו

לאחר שדיבר על מבצע החיסונים ועל המלחמה בקורונה, הוסיף: "אנחנו חייבים להמשיך למנוע מאיראן להתחמש בנשק גרעיני, חייבים לבטל את ההחלטה השערורייתית של בית הדין הבין-לאומי בהאג - וחייבים להביא עוד הסכמי שלום". הסיבה בגינה ציין עניינים אלו, הבהיר, "היא משום שלכל הדברים הללו יש רוב מוחלט בעם ובכנסת שזה עתה נבחרה".

"עם הרוב הזה, של חברי כנסת שמאמינים ודוגלים בעקרונות הללו, אפשר וצריך להקים ממשלה יציבה בישראל". כאן, שלח מסר לנפתלי בנט ולגדעון סער, ואמר: "אני מושיט יד לכל חברי הכנסת שמאמינים בעקרונות אלה. אני לא פוסל אף אחד, ואני מצפה מאלה שמאמינים בהן לנהוג בדרך דומה כלפינו - השעה מחייבת זאת והמדינה זקוקה לממשלה יציבה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה

"אסור בשום פנים ואופן לגרור את מדינת ישראל לבחירות חמישיות", הבהיר נתניהו, ששוב הדגיש כי יש "להקים ממשלה יציבה - ועכשיו. שוחחתי עם דרעי, גפני, ליצמן, בנט וסמוטריץ', ואמרתי להם 'בואו נעשה את המעשה האחראי - בואו נקים יחד ממשלה יציבה, ממשלת ימין שתדאג לכל אזרחי ישראל".

בתום דבריו, אמר כי בכוונתו לפנות כבר בימים הקרובים "לכל חברי הכנסת שדוגלים בעקרונות שציינתי", זאת בתקווה, "להביא לישראל ממשלה יציבה - כי זה מה שאזרחי ישראל מצפים מאיתנו לעשות: למנוע בחירות חמישיות ולהקים ממשלה יציבה וחזקה".

בני הזוג נתניהו מצביעים בקלפי בבחירות ה-24 לכנסת
בני הזוג נתניהו מצביעים בקלפי בבחירות ה-24 לכנסת | צילום: קובי גדעון /לע''מ

מוקדם יותר הלילה, גם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד נשא דברים במטה המפלגה, ואמר: "היינו המפלגה הרביעית בגודלה בישראל ואנחנו מסיימים את מערכת הבחירות הזו כמפלגה השנייה. דאגנו לא להפיל אף אחת ממפלגות הגוש, לשמר את הסיכוי לשינוי בממשלת ישראל - ואת כל זה עשינו בלי ללכלך ובלי להכפיש תוך כדי שאנחנו שומרים על הזהות שלנו".

"אני חושב שיש לנו סיבה גדולה להיות גאים בדרך שבה התנהלנו וסיבה עוד יותר גדולה להיות גאים בתוצאה שהבאנו", הוסיף לפיד. "נכון לרגע זה, לנתניהו אין 61 מנדטים ולגוש השינוי - יש. נחכה לתוצאות האמת, אבל נכון לרגע זה - לא תוקם בישראל ממשלה על קולותיהם של הכהניסטים הגזענים והחשוכים".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2103240050 ' autoplay='0' credit='' desc='נאומו המלא של יאיר לפיד' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/q_auto,f_auto/v1616539735/skrfqi_jki60t.png' kid='1_cdre67q1' duration='185']

גם יו"ר ימינה מסר הצהרה במטה, זאת לנוכח תוצאות המדגם המאכזבות מבחינתו, וציין כי כעת זהו "הזמן לריפוי ולאיחוי השסעים בעם. מה שהיה הוא לא מה שיהיה". לדבריו, בכוונתו לפעול רק תחת עיקרון מנחה אחד, "מה שטוב לישראל. אנחנו נפעל שמדינת ישראל תעבור משנאת חינם לאהבת חינם, ממנהיגות שעסוקה בעצמה למנהיגות מקצועית שאכפת לה".

"כשר הביטחון לשעבר, אני יכול לקבוע שרק מדינה מאוחדת תוכל לעמוד בביטחון אל מול אויביי ישראל. אני נחוש לקיים את ערכי הימין בכל ממשלה שתקום, אבל ימני אמיתי הוא לא שונא - הוא מאחד. ימני אמיתי לא מוחץ את יריביו האידיאולוגיים - אלא מיישם את ערכיו. הפעם, אף אחד מאיתנו לא מתכוון לתת לאף אחד להרוס את המדינה הזו, אנחנו נהיה פה לנצח נצחים".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2103240024 ' autoplay='0' credit='' desc='נאומו המלא של נפתלי בנט' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/q_auto,f_auto/v1616537821/tuoedc_gzofoa.jpg' kid='1_zf3o5ge4' duration='385']