גנץ בבני ברק: "צריך לקחת אחריות - כשמסתירים מידע מישהו נפגע"

שר הביטחון ביקר במתחם בדיקות בעיר, דן במאמצים להשאיר ישיבות במתכונת מלוניות קורונה, והדגיש את חשיבות שיתוף הפעולה של התושבים עם תשאולי משרד הבריאות: "קורא לענות כמו שצריך"

זמן צפייה: 00:29

שר הביטחון בני גנץ ביקר הבוקר (שלישי) במתחם בדיקות בבני ברק והדגיש את חשיבות שיתוף הפעולה של התושבים עם משרד הבריאות. "אני קורא לכולם להישמע להנחיות, לענות בתשאולים כמו שצריך", אמר שר הביטחון. "כשאתם מסתירים מידע - מישהו נפגע מכך. כולם חייבים לקחת אחריות אישית, רחבה, להיבדק, להישמע להנחיות וביחד נתגבר על האתגר הזה".

לאחר מכן ביקר גנץ בישיבת "אורחות תורה", ודן עם ממונה הקורונה בחברה החרדית, רוני נומה במאמצים להשאיר ישיבות במתכונת מלוניות קורונה, ולמנוע את חזרת החולים השוהים בישיבות לבתים בעת החופשה מהישיבות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הקרב על ההפגנות: היום יתחדש הדיון בכנסת על הגבלת המחאה

ביקורת על חריגות הבנייה של בן ארי: "על הבכירים לשמש דוגמה"

התקיפות בסוריה והחשש ממכירה לאמירויות: הצצה לטייסת ה-F-35

בני גנץ בבני ברק
בני גנץ בבני ברק | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

מוקדם יותר היום עדכן משרד הבריאות כי שיעור בדיקות הקורונה שיצאו חיוביות אתמול שבר שיא ועומד על 14.8% חיוביות. זאת אומרת, מתוך 7,577 בדיקות שבוצעו - 1,121 יצאו חיוביות. בכך מספר החולים הפעילים עלה ל-65,025, מתוכם 755 במצב קשה, בהם 207 מונשמים ו-283 במצב בינוני. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה עומד על 1,507, כאשר עד כה החלימו כ-167 אלף ישראלים.

מספר החולים הפעילים הגבוהה ביותר הוא בירושלים, שם אובחנו 7,144 חולים. לאחר מכן בבני ברק עם 3,802 ישראלים שלקו בנגיף. במקום השלישי נמצאת אשדוד עם 2,894 חולים פעילים ולאחר מכן תל אביב עם 2,236 חולים פעילים.

מחסום בסגר
מחסום בסגר | צילום: רויטרס

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים לפני יום הכיפורים סדרת דיונים, ובהם הנחה על הצעדים הדרושים למניעת התפשטות הקורונה. בין היתר, הורה ראש הממשלה על הכנת תוכנית פעולה של מערכת הבריאות, באופן שיאפשר טיפול ב-1,500 חולים קשים בקורונה החל מ-1 באוקטובר.

בדיונים, שבהם השתתפו שרים, מנכ"לי משרדים, מנהל "מגן ישראל" ובכירים נוספים, הורה נתניהו על קביעת יעדים ליציאה מדורגת מהסגר ל"שגרת קורונה", וכן דיון ביעדים ובמדדים להערכת המצב ולבחינת המדיניות הנדרשת.

צעדים נוספים שהוצגו היו עדכון תמונת מצב ההצטיידות בחיסונים, תמונת המצב של רכישה ושימוש מערך בדיקות מהירות, מיקוד ההסברה בחובת חבישת מסכות וכללי הריחוק החברתי, דיון ביכולות ובכלים הדיגיטליים למאבק בקורונה, הגדלת יכולות האכיפה, קנסות מוגדלים וסנקציות על הפרת התקנות, תוכנית משולבת להכנת מערכת החינוך להפעלה בצל הקורונה, דיון בתכנית ההגנה והסיוע לאוכלוסיית הקשישים.