בן גביר: היינו על סף הסכם פרישה עם הליכוד – נתניהו חזר בו

יו"ר עוצמה יהודית טען שסיכם עם רה"מ שמאי גולן מהליכוד תייצג את סיעתו, וכן שיוריד את אחוז החסימה ויפנה את חאן אל-אחמר תוך 6 שבועות - אך המו"מ התפוצץ. "נתניהו מסכל שוב את ממשלת ה-61"

בחירות 2020: יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, טען הבוקר (ראשון) כי מפלגתו הייתה הלילה לקראת סיכום עם הליכוד לפרישה מהתמודדות בבחירות, אך המשא ומתן התפוצץ לפנות בו לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו חזר בו.

לדברי בן גביר, סוכמו כמה תנאים עקרוניים בין שתי המפלגות, לפיהם יבוטל סעיף 7א לחוק יסוד הכנסת המאפשר לפסול חברי כנסת המסיתים לגזענות, אחוז החסימה יירד, מאי גולן המוצבת במקום 34 לליכוד תשמש כחברת כנסת מטעם עוצמה יהודית, והמאחז חאן אל-אחמאר יפונה תוך שישה שבועות. "למרבה הפלא, הבוקר עדכנו נציגי הליכוד כי ראש הממשלה חזר בו מהסיכום ואפילו את התנאים הללו ראש הממשלה מסרב לקיים", נמסר מהמפלגה.

בן גביר אמר הבוקר כי "נתניהו מסכל שוב את ממשלת ה-61, ועושה רושם שהוא מעוניין בממשלת אחדות עם גנץ ולא בממשלת ימין. את נתניהו לא מסוגל לעשות את הדברים הללו אזי שהוא לא רוצה באמת לממש מדיניות ימין ועוצמה יהודית חייבת להתמודד כדי לשמור על הליכוד בימין".

עוד בחדשות 13:

יממה לפתיחת הקלפיות: גנץ ונתניהו בניסיונות שכנוע אחרונים

גנץ: נתניהו נוהג כראש חבורת נוכלים; רה"מ: לא אפטר את היועמ"ש

סקר אחרון לבחירות: גנץ ונתניהו בתיקו; גוש המרכז-שמאל מוביל

איתמר בן גביר
איתמר בן גביר

בשבוע שעבר אמר בן גביר כי בכוונת מפלגתו לרוץ עד הסוף, וכמו כן תקף את מחנה הימין ואמר שהציעו לו מגוון תפקידים בתמורה לפרישתו, בהם גם תפקיד שגריר.

גנץ תקף את נתניהו בתגובה: "שבוע שעבר הוא היה מוכן לסחור בביטחון המדינה, עכשיו הוא מוכן להפקיד את יחסי החוץ בידי הכהניסטים. נתניהו חסר מעצורים בניסיון הנואש שלו להשיג חסינות".

רפי פרץ ואיתמר בן גביר
רפי פרץ ואיתמר בן גביר | צילום: חדשות 13

כזכור, לפני מועד הגשת הרשימות בן גביר סיכם עם הבית היהודי על ריצה משותפת, אך ברגע האחרון יו"ר המפלגה רפי פרץ ביטל את החיבור והחליט לרוץ עם לימין החדש ולאיחוד הלאומי. פרץ, התייחס בפוסט בפייסבוק להשתלשלות העניינים שהובילה אותה לסגת מהברית שכרת עם עוצמה יהודית. "החלטה התקבלה בלב כבד", כתב. "אף אחד לא רוצה לא לעמוד במילתו. נתתי את המילה שלי והפרתי אותה, אני מצטער על כך בכל ליבי".

"אני מתפלא על נתניהו, הרי את אותן טענות שטוענים כלפיי אפשר לטעון כלפיו", אמר בן גביר בריאיון לתוכנית "שש" עם אמנון לוי לאחר כישלון המגעים עם הבית היהודי. "אם הוא היה הולך הביתה, היתה היום ממשלת ימין. אבל הוא לא עשה את זה ואגב, אני הצדקתי את זה בזמנו - ולכן אני מצפה ממנו שלא יטיף לי מוסר".