בן גביר: "שנתניהו לא יטיף לי מוסר, אם היה פורש הייתה ממשלה"

פחות מיממה אחרי שנשאר מחוץ לאיחוד בימין, יו"ר עוצמה יהודית הבטיח בריאיון ל"שש - אמנון לוי", שימשיך לרוץ עד הסוף, ביקש מרה"מ שלא יטיף לו מוסר ותקף את שותפיו בימין: "חבורת שקרנים"

זמן צפייה: 06:29

בחירות 2020: פחות מיממה אחרי שנשאר מחוץ לאיחוד בימין, יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר תקף את שותפיו לגוש הימין, הבטיח שימשיך לרוץ עד הסוף וביקש מראש הממשלה בנימין נתניהו, שמצפה ממנו לפרוש מהמירוץ, שלא יטיף לו מוסר.

"אני מתפלא על נתניהו, הרי את אותן טענות שטוענים כלפיי אפשר לטעון כלפיו", אמר בן גביר בריאיון לתוכנית "שש" עם אמנון לוי. "אם הוא היה הולך הביתה, היתה היום ממשלת ימין. אבל הוא לא עשה את זה ואגב, אני הצדקתי את זה בזמנו - ולכן אני מצפה ממנו שלא יטיף לי מוסר".

"אף אחד במערכת הפוליטית לא מתעניין בממשלת ימין. אנחנו היחידים שלא הולכים עם גנץ. בנט הלך למשא ומתן עם גנץ, סמוטריץ' דיבר על ממשלת אחדות ואפילו נתניהו רצה ממשלה עם גנץ, לפיד והעבודה, אז שלא יטיפו לנו מוסר. היחידים שיכולים להוביל לממשלת ימין זה עוצמה יהודית".

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

רפי פרץ לאחר האיחוד בימין: קיבלתי את אחת ההחלטות הקשות בחיי

איחוד בימין: פרץ מצטרף לבנט וסמוטריץ׳ – בן גביר בחוץ

בחירות 2020: אלה המועמדים לכנסת ה-23

נפתלי בנט, איתמר בן גביר, בנימין נתניהו
נפתלי בנט, איתמר בן גביר, בנימין נתניהו | צילום: רויטרס, דף הפייסבוק איתמר בן גביר

בן גביר תוקף בחריפות את חבריו לגוש הימין, יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ, יו"ר הימין החדש נפתלי בנט ובצלאל סמוטריץ', שהודיעו אמש על איחוד תחת השם "ימינה" - כשבן גביר נשאר בחוץ. "תקעו לי סכין בגב, חידדו אותה ועשו איתה מעשה נבלה", אמר.

"הרב רפי אמר לי שהכל בסדר אחרי שחזר ממשרד רה"מ, קיבלתי מלא ידיעות בטלפון, שאלתי אותו מה הולך והוא התעקש שהכל בסדר", שיחזר את הערב הגורלי. "הוא המשיך את המשחק הזה עד שרגע אחד הוא נכנס לשירותים, יצא מהשירותים ואמר לי 'זהו'. אמרתי לו 'תקעת לי סכין בגב, בגדת בי'. הוא לא ענה לי, השפיל את המבט, והמזכירה שלו ביקשה ממני לצאת מהחדר כי יש לו פגישה חשובה".

רפי פרץ ואיתמר בן גביר
רפי פרץ ואיתמר בן גביר | צילום: חדשות 13

"הסיפור כאן זה עולם ערכים מעוות של הפוליטיקאים בציונות הדתית, וזה לא רק רפי פרץ. זה גם בנט וסמוטריץ', חבורת שקרנים", תקף בן גביר. "בנט אמר אתמול שהוא לא רוצה לשבת איתי, למה הוא לא מספר שבבחירות מועד ב' היה כבר הסכם חתום? אז מה, אז הייתי מתון ועכשיו אני קיצוני? זו חבורה אליטיסטית, מתנשאת, פטרונית. חבורה שלא רוצה מי שלא בדנ"א שלהם, שכל מה שמעניין אותה זה ג'ובים. לא ראיתי דבר כזה בחיים".

בן גביר ביקר גם את הרב דרוקמן, רב בכיר בציונות הדתית שנקרא לסייע אמש בשיחות הלילות בלשכתו של רה"מ נתניהו, רגעים לפני האיחוד. "הייתי אצל הרב דרוקמן וגם הוא הבטיח לי", סיפר. "אני לא מבין, פתאום נעלמה ההלכה שאסור לשקר? מדבר שקר תרחק? פתאום לא יודעים שא"ב של ערכים זה לומר את האמת? מדובר בתנועה ציונית דתית שמדברת על ערכים, מסרים, הגשמת חזון - זה החזון? לשקר לאנשים?"

הרב חיים דרוקמן ראש ישיבות בני עקיבא
הרב חיים דרוקמן ראש ישיבות בני עקיבא | צילום: חדשות 10

לסיכום, בן גביר חזר והתעקש כי אינו כהניסט, אך ביקש להתעכב על משמעות המונח. "אם כהניסט זה אהבת ארץ ישראל אז אני שם. אם כהניסט זה לגרש ערבים, את כולם - כולם יודעים שאני לא תומך בזה, אני לא מכליל. אבל מי שהוא אויב שלי, מי שפוגע בחיילי צה"ל - אותו אני רוצה לגרש מכאן", אמר.

"אני לא מסתייג מזה שהרב כהנא נלחם על יהודי בריה"מ, אני אוהב אותו. אני אוהב ארץ ישראל, לא יודע מה זה כהניסט. את התמונה של גולדשטיין אני לא אחזיר לקיר כי אמרתי שאוריד ומילה זו מילה, אבל זו נבזות לבוא להתערב לבן אדם בסלון".

האם תרוץ עד הסוף?

"חד וחלק. אני ארוץ עד הסוף מתוך אחריות, מתוך ידיעה שאם אני לא ארוץ, מי ייצג את הציבור שרוצה פוליטיקה אחרת? פוליטיקאים שלא משקרים, שלא אומרים משהו ולא מתכוונים לו, לא מוכרים את האידיאולוגיה שלהם. מגיע לנו ולילדים שלנו פוליטיקה אחרת".