בן-גביר קורא לשותפות עם הבית היהודי: "בואו ניפגש עוד היום"

לאחר הכישלון בבחירות הקודמות, יו"ר עוצמה יהודית קרא לשר החינוך פרץ ושר התחבורה סמוטריץ': "גלו מנהיגות ואחריות, נשב ונגבש מתווה של פריימריז או רשימה משותפת שתחולק בינינו באופן הגון"

זמן צפייה: 01:01

לאחר שנכשל לעבור את אחוז החסימה בבחירות האחרונות, יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר קרא הבוקר (ראשון) בחשבון הטוויטר שלו לשרי הבית היהודי רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ לשיתוף פעולה בין המפלגות. הוא כתב כי "זו העת לגלות אחריות ומנהיגות - בואו ניפגש עוד היום, נשב כולנו בחדר אחד ונסגור על מתווה של פריימריז או רשימה משותפת שתחולק בינינו באופן הגון. אסור לבזבז זמן. בבחירות האלו הימין חייב לנצח".


כזכור, יום לאחר שהתברר כי מפלגתו של בן-גביר לא נכנסה לכנסת ה-22, סמוטריץ' תקף אותו ואמר כי "בן גביר מסתובב הבוקר כמו טווס נפוח מאולפן לאולפן. אפס לקיחת אחריות, חשבון נפש, אכפתיות מהתוצאות. כולם אשמים חוץ ממנו". עוד הוסיף סמוטריץ' ואמר: "בן גביר שרף שוב לימין, בפעם החמישית, עשרות אלפי קולות. בניגוד להבטחות הכזב, הוא אפילו לא התקרב למחצית מאחוז החסימה".

לפני הבחירות, ימינה והליכוד ניסו עד הרגעים האחרונים לגרום לעוצמה יהודית בכל זאת לוותר על התמודדות לכנסת, כיוון שהסקרים צפו שלא תעבור את אחוז החסימה. לביתו של הרב דב ליאור, מנהיג עוצמה יהודית בירושלים, הגיעה משלחת רבנים מטעם ימינה – שבאו לבדוק מה הסיכוי שיפרוש. כמו כן נתניהו גם פנה באופן אישי אל המפלגה וקרא לה לפרוש מהתמודדות.

איתמר בן גביר בריאיון למטה המרכזי
איתמר בן גביר בריאיון למטה המרכזי | צילום: חדשות 13

שלושת הרבנים – הרב ולדמן, דוד דודקביץ' הרב של יצהר והרב חיים סמוטריץ', אביו של שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', הפעילו על ליאור לחץ, וסמורטיץ' האב אף אמר: 'הבן שלי ייצג אתכם היטב בכנסת'. הרבנים אמרו לליאור: "אנחנו במצב של פיקוח נפש. אם תעלה ממשלת שמאל, ימי אוסלו יחזרו ויהיו פה הרוגים ברחובות. למען ארץ ישראל - עליכם לפרוש מהתמודדות".

לאחר פרסום המדגמים, בן גביר תקף את נתניהו: "אומרים על נתניהו שהוא גאון פוליטי. נכון לעכשיו הוא לא גאון ולא פוליטי", הצהיר. "נתניהו פירק לעצמו את הממשלה בחוסר תבונה".