בן גביר בשיחות סגורות: "אם לא אוביל שינוי, לא אאחז בכיסא"

השר לביטחון לאומי מתח ביקורת קשה על מדיניות הממשלה, על התגובה הרפה ברצועת עזה והדחייה בפינוי ח'אן אל-אחמר. בדברים שאמר בשיחות שלא לציטוט, השר טען כי אם תוך שמונה חודשים לא יצליח להוביל שינוי משמעותי - הוא ישקול את התפטרותו | בלעדי בחדשות 13

זמן צפייה: 01:28

בלעדי: השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מתח ביקורת קשה על מדיניות הממשלה בה הוא חבר, על התגובה הרפה ברצועת עזה לטענתו, ועל הדחייה בפינוי ח'אן אל-אחמר. בדברים שאמר בשיחות סגורות לאנשי אמונו, בן גביר טען כי אם תוך שמונה חודשים לא יצליח להוביל שינוי משמעותי בנושאים האלו - הוא לא יאחז בכיסא וישקול את התפטרותו, כך פורסם הערב (שישי) לראשונה בתוכנית "אלמוג בשישי" בחדשות 13.

לפי מידע שהגיע לידי חדשות 13 מפי גורמים בסביבתו של השר בן גביר, הוא מדבר במונחים של "זמן קצוב", ועל כן, הוא ימתין לכל היותר תשעה חודשים, כדי לראות שהוא מקבל את הגיבוי לשינוי שהוא מייחל לו. לדברי אותם גורמים, בן גביר סבור כי יש לו שותפים לתהליך ולדרך, וכי הוא לא לבד. אותם גורמים טענו כי בממשלת נתניהו יש נכונות ורצון לחולל שינוי והם סבורים כי השר בן גביר לא לבד במערכה.

בנימין נתניהו ואיתמר בן גביר
רה''מ בנימין נתניהו והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

"אם בתקציב הקרוב יקצצו אותי (התקציב שהובטח לו - א"ב), זה אומר שאני לבד. במקרה כזה, אם ארגיש שאני לא משפיע, אשים את המפתחות ואלך להיאבק מהאופוזיציה", אמר בן גביר בימים האחרונים לאנשים בסביבתו להם הדגיש כי הוא צפוי "ללכת על זה עד הסוף, גם במחיר של משבר". עם זאת, בן גביר הבהיר כי לא מדובר בהצבת אולטימטום למי מחברי הקואליציה.

מנגד, השר בן גביר דווקא מרוצה ממהלכים וצעדים, שלטענתו, לא היו מתקיימים בממשלה אחרת. ביניהם, אטימת בתי המחבלים, סגירת המאפיות של האסירים הביטחוניים בבתי הכלא, הריסת הבתים במזרח ירושלים ובעיקר שחרור אלפי כלא נשק לאזרחים: 17 אלף רישיונות נשק לאזרחים, ובהמשך הקלה בקריטריונים לקבלת היתר.

בסביבת בן גביר מסבירים כי המבחן הראשון יגיע כבר בקרוב - התקציב. קיצוץ משמעותי בתקציב שהובטח לו בהסכמים הקואליציוניים (14 מיליארד שקלים) משמעותו - פיצוץ בתוך הקואליציה. "על זה הוא ילך עד הסוף", אומרים בסביבתו, "גם במחיר של משבר".