בן גביר ירוץ לבד: "לא טורק את הדלת אבל אני מתכוון לנצח"

יו"ר "עוצמה יהודית" כינס מסיבת עיתונאים והודיע כי מפלגתו תרוץ לבד בבחירות הקרובות ולא תחבור ל"ציונות הדתית" של סמוטריץ'. "אנחנו גדולים יותר ממנו, הוא רוצה דתיים לאומיים קלאסיים"

זמן צפייה: 02:36

ח"כ איתמר בו גביר הודיע הערב (שני) כי מפלגת "עוצמה יהודית" תרוץ לבד בבחירות הקרובות. "סמוטריץ' רצה שישה מקומות מתוך 8", אמר בן גביר במסיבת עיתונאים, "אנחנו גדולים יותר ממנו, הוא רוצה דתיים לאומיים קלאסיים. אני לא טורק את הדלת אבל אני מתכוון לנצח".

לפני כינוס מסיבת העיתונאים פנה יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' לבן גביר, וביקש ממנו להגיע להסכמות בנוגע לריצה משותפת. "כששילבנו כוחות יחד - הצלחנו", אמר סמוטריץ', "יש לנו עוד חודש עד סגירת הרשימות, בוא לחדר המשא ומתן. ניהלנו יחד מאבק להפלת הממשלה שנשענה על האחים המוסלמים בהצלחה אדירה, בוא לחדר המשא ומתן כדי למקסם את קולות המחנה הלאומי".

בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר
ח''כ בצלאל סמוטריץ' וח''כ איתמר בן גביר, ארכיון

ההצהרה של בן גביר הגיעה על רקע הקיפאון במשא ומתן בינו לבין סמוטריץ'. ברקע גם הסקרים שמעניקים לבן גביר יותר מנדטים בריצה עצמאית לעומת סמוטריץ'. עם זאת, נותר חודש שלם עד לסגירת הרשימות לבחירות לכנסת כך שגם אם בן גביר יודיע הערב על ריצה עצמאית, איחוד ברגע האחרון עדיין יכול לצאת לפועל.

כזכור, לפני כשבועיים נתקלו בן גביר וסמוטריץ' במכשול נוסף, לאחר שסמוטריץ' הסכים שבן גביר ימנה חמישה אנשים מטעמו בעשירייה הפותחת של הרשימה, אך השניים לא הסכימו על מועמדו של בן גביר למקום השביעי ברשימה. סמוטריץ' מבחינתו, התנה את השיבוץ של בן גביר למקום זה, בהסכמתו.

סמוטריץ' הודיע אז כי הוא תומך בהצבתו של סגן ראש ראש המחלקה לחקירות שוטרים לשעבר, משה סעדה, בעוד שבן גביר רצה לשריין את אלמוג כהן, שהקים את הוועד להצלת הנגב, שהוא מסורתי מהפריפריה והוא לא חובש כיפה. בן גביר אמר בנושא כי הוא אינו מעלה בדעתו כי זו הסיבה שסמוטריץ' ושותפיו ל"ציונות הדתית" יפסלו אותו.