בן גביר: "אעלה להר הבית, אסור להיכנע לטרור"

יו"ר עוצמה יהודית הודיע כי יעלה מחר ב-08:30 להר הבית, לציון ט' באב: "אסור להיכנע לטרור, אנחנו בעלי הבית על מדינת ישראל". השר לביטחון פנים עמר בר לב מקיים הערכת מצב סביב הדרישה למנוע מבן גביר לעשות זאת. הסוגיה צפויה להגיע גם לפתחו של ראש הממשלה לפיד

זמן צפייה: 00:55

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר הודיע הערב (שבת) כי יעלה מחר ב-08:30 להר הבית, לציון ט' באב. לדבריו, "הביקור תואם עם משטרת ישראל ועם קצין הכנסת לפני כשבוע". הוא הוסיף: "אסור להיכנע לג'יהאד ולטרור - אנחנו בעלי הבית על מדינת ישראל וככל ונרגיש ככה ונפעל בהתאם האויבים יבינו את המסר".

בינתיים, הערב מתקיימת הערכת מצב אצל השר לביטחון פנים עמר בר-לב סביב ההודעה של בן גביר. הסוגיה צפויה להגיע גם לפתחו של ראש הממשלה יאיר לפיד כדי לקבל החלטה. בתוך כך, בתום דיון שהתקיים אצל ראש הממשלה, אמר בכיר בלשכתו של לפיד כי "אירועי תשעה באב בהר הבית מתקיימים כרגיל". הסוגיה תעלה גם בקבינט המדיני- ביטחוני שמתכנס הערב.

תקיפה ישראלית בעזה במבצע עלות השחר
תקיפה ישראלית בעזה במבצע עלות השחר | צילום: רויטרס

על רקע המצב הביטחוני המתוח בדרום הארץ ויירוט הרקטות גם במרכז, יודגש כי אם יפורסמו תמונות שייתפסו כ"פרובוקטיביות" וייצרו חיכוך נוסף בין יהודים למוסלמים – הדבר עלול לדחוף את חמאס להיגרר למבצע ממושך של "עלות השחר".

ח''כ בן גביר מבקר בהר הבית
ח''כ בן גביר מבקר בהר הבית | צילום: רויטרס

בחודש מרץ האחרון, ברקע גל הפיגועים האלים, תכנן גם כן בן גביר לעלות להר הבית, ועדכן על כך את קצין הכנסת. המשטרה קיבלה עדכון בהמשך לכך. באופן עקרוני, חבר הכנסת מקפיד לעלות לשם בכל חודש, והוא עלה כבר כמה פעמים מאז שהחל לתפקד כחבר כנסת.