בקרוב: נשק בהליך מזורז לכל חקלאי

פרסום ראשון: השר לבטחון פנים גלעד ארדן יזם תכנית חדשה למאבק בתופעת הפשיעה החקלאית

בקרוב: הליך מזורז לנשק (חדשות 2)

פרסום ראשון: השר לביטחון פנים גלעד ארדן יזם תכנית חדשה שמטרתה להיאבק בתופעת הפשיעה החקלאית. יוזמת השר התגבשה, בין היתר, בעקבות פרשת הריגתו של פלסטיני בידי תושב בית אלעזרי שירה בו למוות לאחר שחש מאוים, וכן בעקבות הגידול העקבי בתופעת הפשיעה החקלאית.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

תכניתו של השר כוללת שלושה סעיפים: הראשון, והמרכזי שבהם, יאפשר לכל החקלאים במדינה - גם הערבים - לקבל רישיון לנשק בהליך מזורז, במגבלות החוקיות הקיימות. הצעד נועד לחזק את תחושת הביטחון של אלפי חקלאים שנאלצים להתמודד, לעיתים בכוחות עצמם, עם תופעת הפשיעה החקלאית.

הסעיף השני כולל העברה של שמונה מיליון שקלים לכמה מועצות אזורים שנפגעו במיוחד מהפשיעה החקלאית, במטרה להצטייד באמצעי הגנה מתקדמים. הסעיף השלישי הינו הגברת שיתוף הפעולה המודיעיני בין כל מחוזות המשטרה ויחידות הסיור של משמר הגבול, כדי לייעל את איתור מחוללי הפשיעה החקלאית.

"לצערי, בשנה האחרונה תחושת הביטחון של החקלאים נפגעה משמעותית בגלל היקף פריצות גבוה יותר ובמיוחד לאור גל טרור היחידים", הסביר השר ארדן. לדבריו, "התכנית שאני מקדם נועדה לתת מגוון כלים במועצות האזוריות וביישובים החקלאיים, שיאפשר להם להתגונן ולחזק את הביטחון האישי של התושבים".

[brightcove_iframe video_id='brano_haklay_vtr2_n20160817_v1' autoplay='1' kid='' duration='0'']