ברק על התאבדות אפסטין: הייתי מעדיף שהקשר בינינו לא היה נוצר

רה"מ לשעבר התייחס בריאיון ל"מטה המרכזי" למותו של עבריין המין שעימו היו לו קשרים בעבר: "ביום כזה אני חושב על הקורבנות שלו". על המצב הביטחוני אמר: "ההרתעה היא לא נושא לתעמולת בחירות"

זמן צפייה: 11:47

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק (המחנה הדמוקרטי) התייחס הערב (שבת) להתאבדותו של עבריין המין והמיליארדר האמריקני ג'פרי אפסטין, עימו היו לו בעבר קשרים עסקיים, ואמר כי "ביום כזה אני חושב על הקורבנות, הנשים שנושאות איתן את הדברים המזעזעים שעשה. אני מעדיף שהקשר בינינו כלל לא היה נוצר, אבל מרגע שנחשפו הדברים החמורים בחודשים האחרונים - הקשר נותק ומיד. לא קרה שום דבר שהיה בו בדל של עבירה בקשר שלי עם אפסטין". את הדברים אמר בריאיון ל"מטה המרכזי".

בנוסף, התייחס רה"מ לשעבר לטענותיה של בכירת העבודה-גשר אורלי לוי-אבקסיס, לפיהן העדיפה לא לחבור אליו בשל הדיווחים על קשריו עם אפסטין, וטען כי "יש חופש דיבור במדינה, אבל היא האחרונה שיכולה להטיף לי מוסר. היא הייתה שנים במפלגתו של ליברמן, שהורשע בהכאת קטין וכל מפלגתו טבולה עד צוואר בשחיתות. אני לא רוצה לפגוע בה, כבודה במקומה מונח והיא יכולה לבקש את אמון הבוחרים, אבל בעניין הזה היא לא יכולה להטיף מוסר".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

עבריין המין ג'פרי אפסטין שם קץ לחייו בבית הכלא

נחשפו מסמכים ממשפט הקשור לאפסטין: "טראמפ לא שכב עם הבנות"

לוי-אבקסיס: "לא הטלתי בשום שלב וטו על חיבור עם מרצ"

אהוד ברק
אהוד ברק | צילום: החדשות 13

על המצב הביטחוני הוסיף ברק: "להבדיל מכל האחרים אנחנו אומרים את האמת, והיא שאת הדרך המדויקת להחזיר את ההרתעה יגבשו הרמטכ"ל, ראש אמ"ן מפקד פיקוד דרום והמפקדים. ההרתעה צריכה להיות חזקה מאוד, אבל היא לא נושא לתעמולת בחירות, במקום זאת אנחנו צריכים להתעסק במה שהממשלה צריכה לעשות".

"ישראל תחזיר את ההרתעה לא בסיסמאות, אלא במתן גיבוי לרמטכ"ל בבוא העת. נתניהו מתנהג כאילו חמאס הוא בן ברית סמוי שלו - ונותן לו להפציץ את הדרום. הרשות הפלסטינית היא לא כוס התה שלי, אבל היא דבר רציני שאיתו אפשר להתחיל גם את התהליך האזורי וגם את הטיפול בבעיות הביטחון".

אהוד ברק וג'פרי אפשטיין
אהוד ברק וג'פרי אפסטין | צילום: רויטרס

כמו כן, אמר כי "עמיר פרץ ואורלי לוי-אבקסיס עלולים בקלות לזלוג לכיוון נתניהו, הם מראים נכונות להיכנס לממשלתו ואותו דבר נכון גבי כחול לבן. אי אפשר לדעת אם הם יישארו יחד או יתפרקו, ואם חטיבה גדולה מהם לא תמצא עצמה בתוך ממשלה של נתניהו".

על הסיבה שהובילה לחזרתו לפוליטיקה, הסביר: "תכננתי לבוא ולוודא שנמצה את כל הסיכויים להציל את המחנה, לא באתי לפוליטיקה אלא כדי לקדם את האיחוד הזה. כבר הייתי בכל התפקידים, אין שום דבר שלא יצא לי לעשות - לכן אני לא מחפש שום דבר לעצמי, חרף העובדה שהרבה אנשים לא מאמינים לזה. באתי כדי להבטיח שלא נחזור על השגיאה במועד א', ההבנה שמה שקובע זה הגודל של הגוש ולא של מפלגה".

אורלי לוי-אבקסיס
אורלי לוי-אבקסיס | צילום: החדשות 13

כאמור, מוקדם יותר התייחסה לוי-אבקסיס בריאיון ל"מטה המרכזי" לברק ולסיבה שששתי המפלגות לא התאחדו, ואמרה: "לא אמרתי שאני מעדיפה לא לשבת איתו. כמי שמתעסקת עם ילדים ונוער בסיכון ועם כל הנושא של הטרדות ותקיפות מיניות, כשרואים את כל מה שקורה מסביב עם כל חרושת השמועות סביב קשריו עם אפסטין, אני חושבת שמנהיג צריך להוות דוגמה אישית בחייו הפרטיים".