בנט על חיסול המחבלים ליד ג'נין: "סוכלה פצצה מתקתקת בדרך לפיגוע"

לאחר שכוחות הביטחון ניטרלו חוליית מחבלים, רה"מ ערך דיון במטה השב"כ, והזהיר מניסיונות רבים נוספים לבצע פיגועים. במקביל, בר לב צייץ שליבו עם "משפחות הנופלים" בפעולה - אך איש לא נהרג

זמן צפייה: 01:21

ראש הממשלה נפתלי בנט קיים הערב (שבת) דיון במטה השב"כ והתייחס להסלמה במצב הביטחוני. "אנחנו בעיצומו של מאמץ משותף, של כל כוחות הביטחון, לעצור את רצף הפיגועים האחרונים ולהשיב את הביטחון לאזרחי ישראל", אמר ראש הממשלה. "במהלך השבת - שב"כ, המשטרה, ימ"מ וצה"ל סיכלו פצצה מתקתקת של פיגוע בדרך, אך אנחנו בהחלט מניחים שיהיו עוד הרבה ניסיונות ואנחנו בשעות אלה פועלים כדי למנוע גם אותם".

עוד אמר בנט: "אנשינו פועלים באומץ רב, סביב השעון, בסביבה עוינת ואלימה, ואני רוצה למסור פה החלמה מהירה לפצועים בפעולה. המטרה היא לבלום את המחבלים, היכן שהם נמצאים - רצוי בשלבי תכנון, אם לא אז בשלבי ביצוע או ממש בזירה. לכן, אנחנו דואגים שבמקביל לפעולות היזומות שלנו בשטח, יהיו יותר כוחות פרוסים ברחבי הארץ כדי לגדוע את הגל הזה בתחילתו".

בתוך כך, השר לביטחון הפנים עמר בר לב בירך הבוקר בציוץ בטוויטר את הלוחמים שחיסלו את חוליית המחבלים סמוך לג'נין. עם זאת, השר מסר גם תנחומים ל"משפחות הנופלים", בעוד אף אחד ממשתתפי הפעולה לא נהרג. בנוסף, בר לב שיבח יחידות בתוך מג"ב שכלל לא לקחו חלק בפעולה.

מערך הדוברות של השר ובר לב בעצמו חשופים בשבועיים האחרונים לביקורת רבה, בעקבות טעויות של השר במקרים שונים. כך לדוגמא, אמר בהלוויית נרצחת מהפיגוע בבאר שבע כי "לא נשקוט עד שהמחבל יגיע לכלא", בעוד שהמפגע חוסל כבר בזירה. לאחר מכן צייץ בטוויטר על סיכול הברחת נשק גדולה, והתבדח על אמירה זו. בעקבות טעויות אלו, הודיע השר כי יועץ התקשורת שלו, נתן דובלין, עוזב את תפקידו.

מטעמו של השר בר לב נמסר: "כפי שצויין בציוץ ההתייחסות הייתה לשלושת האירועים בהם פעלה משטרת ישראל בשבוע האחרון בהם נהרגו 11 אזרחים ושוטרים. המשפט בציוץ לגבי משפחות הנופלים, התייחס לאזרחי ישראל שנרצחו וללוחמי מג"ב ויס"מ שנהרגו כאשר הסתערו על המחבלים בפיגועים".