השר בר לב נגד חברי ימינה: "הפכו אותי לאויב כל המתנחלים"

השר לביטחון פנים התייחס לאבטחה שהוצמדה לו ותקף את חברי הממשלה שביקרו אותו. "ברור שהאיום הזה הוא כתוצאה מתגובות של שלושה מחבריי לממשלה שיצאו נגדי", אמר בהתייחס לרה"מ ולשרים שקד וכהנא

זמן צפייה: 00:45

השר לביטחון פני עמר בר לב התייחס היום (שני) להודעתו מהבוקר לפיה הוא מאובטח בשל איומים מצד יהודים. בר לב תקף את שרת הפנים איילת שקד ושר הדתות מתן כהנא על תגובתם לפני כשבועיים לציוץ שלו בטוויטר ואמר כי "הפכו אותי לאויב כל המתנחלים".

השר נשאל הבוקר אם הוא יודע מי איים עליו ומדוע. לדבריו, "אני לא יודע מי מאיים עליי אבל ברור שהאיום הזה הוא כתוצאה מאותן תגובות שקיבלתי על על ציוץ. תגובות משלושה מחבריי לממשלה שיצאו נגדי", אמר בר לב, בהתייחס כנראה לשרים כהנא ושקד, וייתכן שגם לראש הממשלה נפתלי בנט.

השלושה הגיבו לפני כשבועיים לאמירתו של בר לב לאחר פגישתו עם תת מזכירת המדינה של ארה"ב, ויקטוריה נולנד, שלדבריו "התעניינה בין היתר באלימות מתנחלים". עוד הוסיף בר לב כי "הפכו אותי לאויב כל המתנחלים ולאחד שלא מבין בביטחון ובטרור שמפעילים הפלסטינים על תושבי ישראל" וכן כי הוא אינו חושש לחייו.

כזכור, לפני כשבועיים כתבה שקד לבר לב: "התבלבלת, המתיישבים הם מלח הארץ, ממשיכי החלוצים מהעמק ומההר. האלימות ממנה יש להזדעזע היא עשרות מקרי זריקות אבנים ובקתבים על יהודים, שקורית מדי יום רק כי הם יהודים - וכל זה בעידוד ובתמיכת הרש"פ. ממליצה לך לדבר על האלימות הזו עם גברת נולנד".

כאמור, גם ראש הממשלה ושר הדתות מתחו ביקורת על אמירתו. בנט מסר אז כי "תופעות שוליות יש בכל ציבור, אבל אסור לנו להכליל ציבור שלם"