בבל"ד החליטו: יערערו לעליון על פסילת המפלגה

לאחר החלטת ועדת הבחירות אמש על פסילת המפלגה מהתמודדות בבחירות לכנסת, הודיעה היום הנהלת המפלגה כי תערער לבית המשפט העליון על ההחלטה. "נמשיך במאבק שלנו למדינת כל אזרחיה"

סמי אבו שחאדה
מתקרב לאחוז החסימה. יו"ר בל"ד סמי אבו שחאדה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתום דיון של הנהלת מפלגת בל"ד שנערך היום (שישי) המפלגה החליטה כי תערער לבית המשפט העליון על פסילת המפלגה מהתמודדות בבחירות. "אנחנו נלך לבג"ץ בנושא הזה ונמשיך במאבק שלנו למדינת כל אזרחיה", אמר יו"ר המפלגה סמי אבו שחאדה, בתום הדיון. "נמשיך עד הסוף ונפתיע את כולם", נמסר מהמפלגה, "כפי שלא נכנענו לתכתיבים של לפיד בהגדת הרשימות, לא ניכנע לתכתיב של גנץ בניסיון להנדס הנהגה ערבית לפי מידותיו".

אמש כזכור, ועדת הבחירות המרכזית לכנסת הצביעה פה אחד, על כל 14 חבריה, נגד פסילת מפלגת רע"מ בראשה עומד ח"כ מנסור עבאס. כמו כן, ללא נציגי הימין, ועדת הבחירות פסלה את בל"ד מהתמודדות לכנסת, ברוב של 9 מול 5.

יו''ר מפלגת בל''ד, ח''כ סאמי אבו שחאדה
יו''ר מפלגת בל''ד, ח''כ סאמי אבו שחאדה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חד"ש-תע"ל הגיבה על ההחלטה וכינתה אותה "החלטה אומללה. גנץ, לפיד ומיכאלי הוכיחו שהם ימין בתחפושת. על אפם ועל חמתם של הגזענים שרוצים להרחיק את הערבים מהקלפי, ביום הבחירות כולנו נוהרים לקלפיות".

מהליכוד נמסר: "מה שמתרחש בוועדת הבחירות הוא קרקס פוליטי שערורייתי. פסילתו של עמיחי שיקלי היא עוול ופגיעה חמורה בדמוקרטיה. היום הקרקס ממשיך בניסיון לפסול את בל"ד כדי להכשיר את רע"מ, חד"ש ותע"ל. כל התהליך נועד להציל קולות בגוש השמאל ולפגוע בגוש הימין. לא נשתתף בהצגה הזאת".