דיווח: מלך בחריין סירב לבקשת נתניהו להיפגש בחודש הבא

העיתון "אילאף" דיווח מפי גורם ערבי בכיר כי משלחת ישראלית שביקרה במדינה ביקשה מחמד אל-חליפה לדון עם רה"מ בסוגיות ביטחוניות משותפות באל-מנאמה - אך הוא השיב בשלילה. "טרם הגיעה העת"

זמן צפייה: 06:44

מלך בחריין חמד בן עיסא אל-חליפה סירב לבקשתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להיפגש עימו בחודש הבא, כך מסר הבוקר (רביעי) גורם ערבי בכיר לעיתון "אילאף" הרואה אור במפרץ הפרסי. לפי הגורם, אל-חליפה סבר כי "טרם הגיע הזמן לכך".

עוד הוסיף הגורם כי לאחרונה הגיעה משלחת ביטחונית ישראלית לבחריין במטרה לדון ב"ענייני ביטחון חשובים". במהלך הפגישה, הציעה המשלחת הישראלית שנתניהו יגיע לביקור באל-מנאמה במהלך חודש אוגוסט, לפגישה עם אל-חליפה על מנת להמשיך ולבחון סוגיות ביטחוניות משותפות לשתי המדינות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

מפגש נדיר: שר החוץ כץ ומקבילו מבחריין נפגשו בארה"ב – והצטלמו

דיווח פלסטיני: הרשות עצרה תושב חברון שהשתתף בוועידת בחריין

עקב הריאיון בחדשות 13: ישראל מברכת על דברי שר החוץ של בחריין

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

לפני כשבועיים, קיים שר החוץ ישראל כץ מפגש קצר ונדיר עם שר החוץ של בחריין שייח חאלד בן אחמד אל-חליפה. המפגש התרחש במהלך קבלת הפנים של ועידת חופש הדת במשרד החוץ בוושינגטון. השניים שוחחו במשך כמה דקות, לחצו ידיים והצטלמו. מי שארגן את התמונה המשותפת היה השליח האמריקני לנושא איראן, בריאן הוק.

למרות שמדובר היה במפגש קצר בלבד, הוא היה משמעותי במיוחד בשל העובדה ששר החוץ של בחריין הסכים להצטלם עם השר כץ ואף לפרסם את התמונה בפומבי. בשנים האחרונות התקיימו מפגשים רבים בין בכירים ישראלים לבכירים ממדינות המפרץ, אולם אלה נותרו ברוב המקרים חשאיים ובמידה ופורסמו, היה מדובר בהדלפות ולא בפגישות פומביות.

בין ישראל לבחריין אין יחסים דיפלומטיים, אולם בשנה האחרונה חלה התחממות משמעותית ביחסים. ההתפתחות האחרונה הייתה הריאיון ההיסטורי שהעניק שר החוץ של בחריין לחדשות 13 במהלך הוועידה הכלכלית שהתקיימה בבירת המדינה אל-מנאמה בחודש יוני, ובה הושק החלק הכלכלי של תוכנית השלום של הנשיא טראמפ.

ברק רביד מראיין את שר החוץ הבחרייני
ברק רביד מראיין את שר החוץ הבחרייני | צילום: חדשות 13

כאמור, שר החוץ אל-חליפה אמר בריאיון לחדשות 13 כי ישראל היא חלק אינטגרלי ולגיטימי במזרח התיכון, ושלעם היהודי יש חלק במורשת של האזור. "אנחנו צריכים לדבר כדי לפתור את הסכסוך", אמר.

כמו כן, טען אל-חליפה שהרשות הפלסטינית עשתה טעות כשהחרימה את הוועידה בבחריין וכי זו שגיאה לנסות ולהדיר את ארה"ב מתהליך השלום. לדבריו, ישראל פספסה הזדמנות כאשר לא הגיבה עד היום באופן חיובי ליוזמת השלום הערבית. "אני מייעץ לנתניהו ולפלסטינים לא לפספס את ההזדמנות שקיימת היום להשיג הסכם שלום".