עודה נגד המשטרה: "כל ערבי שרצח יהודי - נתפס"

יו"ר הרשימה המשותפת האשים בריאיון במהדורה המרכזית את המשטרה בטיפול כושל בפשיעה בחברה הערבית: "המשטרה מסתכלת עלינו כאויבים ולא כאזרחים"

זמן צפייה: 05:25

יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, התייחס הערב (רביעי) בריאיון לחדשות 13 לאלימות המשתוללת בחברה הערבית, במסגרתה נרצחו בנסיבות פליליות 90 בני אדם, ותקף את המשטרה: "היא מסתכלת עלינו כעל אויבים ולא כעל אזרחים".

עוד המשיך בביקורתו יו"ר הרשימה הערבית: "מאז 1948, כל ערבי שרצח יהודי - נתפס, בלי יוצא מן הכלל. כשהמשטרה רוצה - היא עושה". כמו כן, דחה עודה את הטענה כי המשטרה לא מצליחה למגר את תופעת האלימות בחברה הערבית: "בכל פעם שקציני משטרה בדימוס שמעו כי ערבי הרג ערבי, הם אמרו: 'תן להם שיהרגו אחד את השני'. הדבר הזה נמצא בתוך המשטרה - לכן היא טרם הגיעה להחלטה לחסל את הפשע המאורגן".

איימן עודה באולפן
איימן עודה באולפן | צילום: חדשות 13

כאשר נשאל עודה על על שינוי המדיניות מצד הממשלה החדשה, הגיב: "יש קבוצה אחת במדינה שטרם הרגישה שיש ממשלת שינוי במדינה, והיא ארגוני הפשע. הם לא הרגישו שמשהו השתנה - הנה המספרי ההרוגים מדברים בעד עצמם". עוד קרא למשטרה: "אני רוצה שהיא תכסח את הפרצוף של הפשע המאורגן, ממש כך. אני רוצה לראות איך היא פוגעת בהם בצורה הכי ישירה".

בסוף הריאיון עימו, פנה עודה לתושבים היהודים ואמר: "האלימות בחברה הערבית זו הסוגייה של כולנו. אנחנו חיים בחברה אחת. אתמול נהרג שוטר, בעוד יומייים ייהרג יהודי. לכן, כולנו צריכים להיאבק נגד התופעה הזו, והמשטרה היא הכתובת".