שקד על דברי מירי רגב: "צר לי עליה – היא כנראה בלחץ"

יו"ר ימינה הגיבה לדברי שרת התרבות, שאמרה כי ניסתה לשריין לעצמה מקום בליכוד: "רצתה להתפקד לעבודה, אלו רעשי רקע". על סערת ההופעות המופרדות: "אין לכפות על הציבור החרדי הופעות מעורבות"

זמן צפייה: 06:02

יו"ר מפלגת ימינה, איילת שקד, הגיבה לדבריה של שרת התרבות מירי רגב, שאמרה הבוקר (שלישי) בריאיון כי שרת המשפטים לשעבר ניסתה לשריין לעצמה מקום בליכוד. "צר לי עליה, היא כנראה בלחץ", אמרה בריאיון ל"החדשות" עם יעקב אילון. "מי שדיבררה את ההתנתקות בלהט ושמחה ורצתה אפילו להתפקד למפלגת העבודה, אני מתייחסת לזה כאל רעשי רקע".

עוד בחדשות 13:

מתיחת פנים: הימין המאוחד תרוץ לכנסת תחת השם "ימינה"

הימין המאוחד מסיר את הכפפות במלחמה מול נתניהו • פרשנות

הימין המאוחד: "הביקורת על דברי סמוטריץ' – סתימת פיות מכוערת"

מירי רגב
מירי רגב | צילום: חדשות 13

שקד אף התייחסה לסערת ההופעה המופרדת בעפולה, שבית המשפט המחוזי קבע כי לא תוכל להתקיים עם חציצה. "הפסיקה הזאת מאוד שגויה, דווקא כחילונית ליברלית – כל מי שמגדיר את עצמו ליברל צריך להזדעזע ממנה. כל ציבור רשאי לקיים את אורח חייו כפי שהוא רוצה. הציבור החרדי לא יבוא להופעות שהן לא בהפרדה, וצריך להבין את זה. מתוך 360 הופעות של עיריית עפולה, מגיעה להם לפחות הופעה אחת. כמו שאנחנו לא רוצים שיכפו עלינו הופעות בהפרדה – אין לכפות עליהם אירועים מעורבים".

אתמול בערב הודיעה מפלגת הימין המאוחד באירוע השקת הקמפיין כי תרוץ לכנסת תחת השם החדש "ימינה". סיסמת הבחירות החדשה תהיה "ישראל רוצה ימינה". באירוע נאמו יו"ר המלפגה איילת שקד, הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ'.

איילת שקד

גורמים ב"ימינה" אומרים שטרם הוחלט אם יתקפו את נתניהו במהלך הקמפיין, וכי הדבר יוחלט בהמשך לפי כמה שנתניהו והליכוד יתקפו אותם. לפני כן שקלו במפלגה את השם "הימין של ישראל". לבסוף הוחלט על "ימינה", שם שנשקל עוד לפני הגשת הרשימות.

"לא בכל נושא יש בינינו קונסנזוס", אמרה שקד על המפלגה המאוחדת. "אך בעניין אחד אנחנו כן תמימי דעים: האתגרים שלפנינו גדולים מהפערים שבינינו, ולכן מקור כוחנו באחדותנו ולא באחידותנו. הבנו שרק ביחד נוכל לפעול להסדרת התיישבות ביהודה ושומרון אחת ולתמיד; רק ביחד נוכל לפתוח את בית המשפט העליון לקולות אחרים ולהחזיר את הדמוקרטיה לעם; רק ביחד נשמור על מסורת ישראל ועל תורת ישראל, כנגד הברית הצינית של ליברמן ולפיד".

איילת שקד נואמת בהשקת קמפיין מפלגת ימינה
איילת שקד נואמת בהשקת קמפיין מפלגת ימינה | צילום: חדשות 13

למרות שנפתלי בנט נמצא בחופשה משפחתית בחו"ל השבוע, הוחלט לא להמתין לו, כדי שהשם החדש יתפרסם בעלוני השבת של המגזר הציוני-דתי, שמודפסים כבר ביום שלישי. השר בצלאל סמוטריץ', שניצל את הבמה גם כדי להתנצל על תקיפתו את נתניהו אמש, אמר: "בעזרתכם ובעזרת השם, נוביל מדיניות שיודעת לנצל את הזמן היקר הזה שידידה של מדינת ישראל הנשיא דונאלד טראמפ יושב בבית הלבן. העם האמריקני עומד לימיננו ומצפה שנוביל ונחזק את אחיזתנו בארץ ונהיה ראש חץ שילמד את העולם כיצד גודעים את הטרור. ישראל יכולה להיות סמל לחתירה לאמת ולשלום.

"כשצריך נהיה מנומסים וכשצריך נהיה חריפים. אנחנו לא שחקנים בהצגה", המשיך. "אנחנו שחקני נשמה ועסוקים בנושאים שהם בנפשינו. יש לנו לב. אנחנו קשובים באמצעותו לרחשי הלב של המון העם ואנחנו גם מדברים ממנו לפעמים. כשמדברים מהלב ומכאב זה גם נשמע ככה.

השר רפי פרץ נשא דברים דומים, ואמר: "יש מי שינסה לחבל בהקמת ממשלת ימין. ינסה לפגוע בממשלה עם מחויבות למורשת ישראל, למסורת ולתורת ישראל ולהתיישבות ולריבונות הישראלית בכל מרחבי ארץ ישראל. הציבור רוצה יותר אהבה, הקשבה, אמונה בין אדם לחברו, שלום, תקווה. פחות קנאה ושנאת חינם. יותר נשמה, יותר אלוקים. ימינה היא משפחה אחת".