שקד על סערת חוק האזרחות: "לא ארפה - אביא אותו להצבעה שוב"

שרת הפנים התחייבה בריאיון לחדשות 13 להעלות את החוק פעם נוספת בשבועות הקרובים, כינתה את שמחת האופוזיציה "מופע אימים" ותקפה: "בליכוד העדיפו פוליטיקה קטנה על פני האינטרס הלאומי"

זמן צפייה: 09:10

שרת הפנים איילת שקד התייחסה הערב (שלישי) בריאיון לחדשות 13 לסערת חוק האזרחות, שכזכור נפל הבוקר בכנסת למורת רוחה של הקואליציה, והתחייבה: "לא ארפה, אמצא את הזמן המתאים בשבועות הקרובים - ואביא את חוק האזרחות להצבעה באותו הנוסח".

שקד, שתקפה את חברי האופוזיציה ואמרה כי היא "מתביישת", הסבירה כי עצם המעשה הוא "בלתי נתפס", כלשונה. "מה שקרה אתמול בכנסת היה נראה כמו מופע אימים. ברגע שהחוק החשוב הזה נפל, היו צרחות שמחה של מירי רגב ושל איימן עודה וחבורתם. זה היה מבזה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הפרקליטות קבעה: ח"כ ביטן יואשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים

בכיר בקואליציה: משלמים מחיר על חוסר הניסיון של ראש הממשלה

משרד הבריאות ימליץ: בידוד למחוסנים שבאו במגע הדוק עם חולה

שרת הפנים איילת שקד
שרת הפנים איילת שקד | צילום: חדשות 13

"מפלגות שקוראות לעצמן מפלגות לאומיות מפילות את החוק ומאפשרות ל-15 אלף פלסטינים להגיש בקשות לאזרחות בישראל", הוסיפה השרה. "כבר שבועות שאנחנו מבקשים מהאופוזיציה להצביע בעד ולהעביר אותו בקריאה אחת - הליך פשוט שנעשה כל שנה". כאן, הזכירה כי רק לפני שבועות בודדים הליכוד והשרים החרדים אישרו אותו בעצמם.

"הם ראו את חוות הדעת של השב"כ והבינו את הערך הביטחוני והלאומי שלו - ובכל זאת העדיפו פוליטיקה קטנה על פני האינטרס הלאומי. עד אתמול בצהריים, קיוותי שחברי האופוזיציה יסכימו להצביע בעדו. חשבתי שהם עושים הצגה עם ההתנגדות שלהם - הרי מעולם לא הייתה מפלגה לאומית שהצביעה נגד".

נפתלי בנט וגדעון בדיון במליאה על חוק האזרחות
נפתלי בנט וגדעון בדיון במליאה על חוק האזרחות | צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

בריאיון, התייחסה השרה גם לחבר מפלגתה עמיחי שיקלי, שכזכור הצביע נגד החוק - והיה זה שהוביל להפלתו. "לאורך כל הדרך, הוא נתן לי את מילתו שהוא מצביע בעד", סיפרה. "בשעות האחרונות, הפעילו עליו לחץ כבד. צר לי על זה מאוד - זה אכזב אותי באופן אישי".