שמולי נשאר בעבודה: "זה הבית שלי, אני נותר מחויב לו"

חבר הכנסת ציין במסיבת עיתונאים כי "עמיר פרץ ואני חלוקים על הדרך - אך לא על המטרה. הוא גבר עליי באופן דמוקרטי" • פרץ תקף את נתניהו: "נמאס לנו מהשסעים, רה"מ אתה חסר אחריות"

זמן צפייה: 00:31

ח"כ איציק שמולי אישר שישאר במפלגת העבודה, ואמר היום (ראשון) כי "מפלגת העבודה היא הבית שלי וגם אם יש בו מחלוקות וויכוחים אני נותר מחויב לו ולא אנטוש אותו - בטח לא ברגעים קשים". זאת, בהמשך להודעתו בנושא בחשבון הטוויטר שלו מוקדם יותר היום. עוד הוסיף כי "היו לעמיר ולי פרספקטיבות שונות לגבי הדרך, אבל לא לגבי המטרה והשאיפה לחולל שינוי חברתי וממשי במדינת ישראל. ניסיתי ככל יכולתי לשכנע בדרך אחרת, אבל יש יו"ר אחד נבחר שגבר עליי באופן הגון ודמוקרטי. הוא סבור אחרת וכעת בסמכותו לקבוע את הדרך". את הדברים אמר במסיבת עיתונאים בבית מפלגת העבודה שבתל אביב.

עוד במסיבת העיתונאים, יו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ תקף את רה"מ נתניהו ואמר כי "נעמוד מול ההתנשאות של נתניהו על הפריפריה שמשעממת אותו, נעמוד מול הניתוק החברתי שיצר". עוד הוסיף ואמר כי "אנחנו האלטרנטיבה להפקרה החברתית מבית מדרשו של נתניהו. לא ניתן לו להשתחרר מכך. לא יעזרו לו ספינים כאלה ואחרים, נמאס לנו מהשסעים שאתה משסע בתוך החברה הישראלית, כי אתה חסר אחריות".

לכתבות נוספות בנושא:

שמולי נגד שפיר: הרעיון היה להתחבר כמפלגה – שלום ולא להתראות

שמולי: "אם אעזוב את העבודה – המפלגה תתמוטט אלקטורלית"

המחנה הדמוקרטי בהצהרה ראשונה: "נוביל את חילופי השלטון"

מסע''ת של מפלגת העבודה
מסע''ת של מפלגת העבודה | צילום: דניאל בר און
פרץ ושמולי במסע''ת של מפלגת העבודה
פרץ ושמולי במסע''ת של מפלגת העבודה | צילום: דניאל בר און

גם יו"ר גשר אורלי לוי-אבקסיס נאמה במסיבת העיתונאים ואמרה: "מה שאתם עדים לו היום זה חיבור אמיץ. כל אחד מאיתנו בחר לפי האמון האמינות והדרך המשותפת. לכל אחד ואחת מאיתנו אפשר היה למצוא בית נוח קל שלא צריך להסביר אותו ושיש בו מנדטים בטוחים. אבל אנחנו כאן כשהמטרה שלנו היא לדון בחיי היום היום של האזרחים. ביום יום הבעיות החברתיות כאילו רק מפריעות למנהיגים להוביל את המדינה".

מוקדם יותר היום תקף שמולי את חברתו לשעבר למפלגה, סתיו שפיר, וצייץ בטוויטר "סתיו, צאי כבר מהאובססיה שלך. במשך כל הקמפיין הפצת עלילה ושקר שהרצון שלי בחיבורים נועד להשיג לי מקום בכנסת ולא מטרה גדולה. נו, ומי נטשה את המפלגה בשעתה הקשה עבור סידור עבודה נוח?". זאת, לאחר שאמרה שפיר בריאיון לגל"צ כי נפגעה מ"ההתנהלות והשקרים שלו".

שמולי גם והתייחס לכך שהזמינה אותו ואת מפגלת העבודה להצטרף למחנה הדמוקרטי, וכתב: "הרעיון היה להתחבר כמפלגה ולא לעשות אקזיט אישי. את הקריאות שלך שמרי לעצמך, שלום ולא להתראות". בנוסף, הפנה לכתבה של חדשות 13 מלפני כחודש, שבה שפיר תקפה אותו ואמרה כי הוא מוכן "למכור את המפלגה כדי לקבל מקום רביעי במפלגה אחרת", ואף טענה: "אתה ממלכתי בטוויטר, אבל מאחורי הקלעים מעביר מסרים מאיימים".

סתיו שפיר
סתיו שפיר | צילום: חדשות 13

לפני כמה ימים התייחס ח"כ שמולי לאיחוד בין מרצ לישראל דמוקרטית, ולהצטרפותה של שפיר לרשימה החדשה: "מברך על המהלך, בעת הזו זה דבר נחוץ. אני מאוד מקווה שבמעט הזמן שנותר יהיה ניתן להביא את העבודה לחיבור שכזה". את הדברים אמר בריאיון לגלצ. עוד הוסיף: "ברור לי שעזיבה שלי את מפלגת העבודה תמוטט אותה מבחינה אלקטורלית", אמר שמולי. "אני לא יודע אם היא תצליח לעבור את אחוז החסימה, ולכן יש לי אחריות בסיסית. אני אעשה הכל כדי להביא את המפלגה למקום הנכון, אך אם לא אצליח אצטרך לחשוב מה אני עושה".