חודש לבחירות: הסכמי עודפים נחתמו בימין ובשמאל

מפלגות הליכוד וימינה חתמו ביניהן על ההסכם, וכך גם רשימות העבודה והמחנה הדמוקרטי. ההסדר יאפשר להן לחבר את עודפי הקולות שיקבלו בבחירות. אתמול, כחול לבן וישראל ביתנו חתמו על הסכם דומה

איילת שקד, בנימין נתניהו, עמיר פרץ וניצן הורוביץ
איילת שקד, בנימין נתניהו, עמיר פרץ וניצן הורוביץ | צילום: רויטרס

ישראל בוחרת: מפלגות הליכוד וימינה, והעבודה והמחנה הדמוקרטי, חתמו היום (רביעי) על הסכם עודפים. הדבר יאפשר להן לחבר את עודפי הקולות שיקבלו בבחירות, וזאת כדי להימנע מבזבוז קולות. זאת לאחר שאתמול חתמו על הסכם דומה מפלגות כחול לבן וישראל ביתנו.

מישראל ביתנו נמסר אתמול בתגובה להסכם כי "הסכם העודפים הוא עניין טכני בלבד. במערכת הבחירות הקודמת חתמנו עם הימין החדש שלא עברה את אחוז החסימה. ב-1999 חתמנו הסכם עודפים עם עמיר פרץ, והרווחנו מנדט. מבחינה טכנית עכשיו לא נותרה שום אופציה אחרת, ואנחנו לא מוכנים להסתכן באובדן מנדט שניתן לקבל בזכות הסכם העודפים". עוד נכתב כי "כל אלו שהחליטו להיכנע לטרור מרצועת עזה ומשלמים דמי פרוטקשן לחמאס, ואלו ששותקים נוכח הביזיון והפגיעה האנושה בהרתעה הישראלית, אינם רשאים לדבר בשם הימין ואינם נמנים עם המחנה הלאומי בישראל".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

"אין אופציה אחרת": כחול לבן וישראל ביתנו חתמו על הסכם עודפים

גנץ על חקירת ההדלפות: "לא היו ולא יהיו פיצולים בכחול לבן"

לאחר אישור ריצת "עוצמה יהודית": נדחו העתירות לפסילת חבריה

אביגדור ליברמן ועמיר פרץ | צילום: רויטרס

"התגובה של הליכוד הצחיקה אותי", כתב יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, בחשבון הטוויטר שלו. "נתניהו עשה הסכם כניעה עם חמאס. אני עשיתי הסכם עודפים עם כחול לבן, נראה לי עדיף". בליכוד מיהרו לתקוף את המהלך, ומסרו בתגובה: "יצא המרצע מהשק. ליברמן חתם הסכם עודפים עם לפיד וגנץ, זאת אחרי שהצהיר בגלוי שיתמוך בגנץ ולפיד לראשות הממשלה".

ראש הממשלה נתניהו התייחס להסכם ואמר: "אני אומר את זה בצער אבל היום זה רשמי, ליברמן מעביר קולות של הימין לממשלת שמאל. הוא כבר אמר שהוא ימליץ על גנץ לראשות ממשלה, זה אומר גנץ ולפיד כי הם באים כראשי ממשלה ברוטציה, והיום הוא חתם על הסכם עודפים רשמי בינו לבין לפיד וגנץ. כלומר, מי שרוצה ממשלת שמאל בראשות לפיד וגנץ, יצביע ליברמן.  מי שרוצה אותי בראש ממשלת ימין, יצביע מח"ל. רק ליכוד גדול בראשותי ימנע ממשלת שמאל".

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן (הליכוד) התייחס לחתימת ההסכם, ואמר: "לא לחינם הלך זרזיר אצל עורב. ליברמן מוכיח שוב שעיניו נשואות לממשלה בראשות בני גנץ ויאיר לפיד. ליברמן יעשה הכל כדי שראש הממשלה בנימין נתניהו לא ירכיב גם את הממשלה הבאה. ליברמן הסיר באופן סופי את מסיכת איש הימין שעטה על פניו במשך שנים רבות".