ההקלטות מהדיון על חוק הנאשם: "יצטרכו להידרש לעיתוי"

ועדת השרים לחקיקה אישרה את קידומן של שתי הצעות חוק אשר אמורות לאסור הטלת מנדט להרכבת ממשלה על נאשם בפלילים, ובמהלך הדיון ציינה המשנה ליועמ"שית כי "זה לא טריוויאלי עכשיו כשפיזור הכנסת כבר אושר בקריאה טרומית"

זמן צפייה: 02:17

בהקלטות שנחשפות הערב (ראשון) בחדשות 13, ניתן לשמוע את המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, אביטל סומפולינסקי, במהלך הדיון היום בוועדת השרים לחקיקה, כשהיא אומרת שהעיתוי בו מביאים את "חוק הנאשם" בעייתי.

כזכור, מוקדם יותר היום אישרה ועדת השרים לחקיקה את קידומן של שתי הצעות חוק אשר אמורות לאסור הטלת מנדט להרכבת ממשלה על נאשם בפלילים, המכונות גם "חוק הנאשם". הצעה אחת הוגשה על ידי ח"כ גבי לסקי (מרצ) והשנייה על ידי אלי אבידר (ישראל ביתנו).

שר המשפטים גדעון סער אמר בדיון: "נתמוך בשתי ההצעות אבל בתנאי שחברת הכנסת לסקי תכפיף את הצעתה לנוסח שמופיע בהצעת החוק של חבר הכנסת אבידר". בשלב זה אמרה סומפולינסקי: "אני רק אציין שגם לעניין הזה יצטרכו במהלך כהונת הכנסת להידרש לעיתוי".

"אתם חושבים שיש קושי בהבאה של זה כרגע?", שאל סער, ובתגובה ענתה סומפולינסקי: "שוב פעם, לא ברמת מניעה אבל זה לא טריוויאלי עכשיו כשכבר הולכים ל… (בחירות) אושר בטרומית".