היועמ"ש אוסר לכנס את הקבינט - עד למינוי שר משפטים קבוע

בשיא המתיחות הביטחונית, מנדלבליט הורה שלא לכנס את הקבינט - אלא אם מדובר בדיון דחוף וחיוני ובתנאי שמספר השרים בין הגושים יהיה זהה. בשל כך, לא ניתן יהיה לזמן גם את קבינט הקורונה

זמן צפייה: 00:59

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הורה הערב (שלישי) למזכיר הממשלה שלא לכנס את הקבינט המדיני-ביטחוני עד שימונה שר משפטים קבוע, זאת בשיא המתיחות הביטחונית בין ישראל לאיראן כפי שנרשמה בימים האחרונים.

במכתב שהוציא, כתב היועץ כי ניתן יהיה לכנס את הקבינט המדיני-ביטחוני רק אם מדובר בדיון דחוף וחיוני, ובתנאי שמספר השרים בין הגושים שישתתפו בו יהיה זהה. מנגד, את קבינט הקורונה אסור כלל לכנס - עד, שכאמור, ימונה שר משפטים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

המשפחות השכולות שגרות בחו"ל – וזוכרות את יקיריהן מרחוק

איראן תקפה ספינה בבעלות ישראלית חלקית בחופי איחוד האמירויות

ישראל מרכינה ראש לזכר הנופלים: כל אירועי יום הזיכרון

זו אינה הפעם הראשונה שבה מפציר מנדלבליט בממשלה לפעול למינוי. כזכור, לפני כשבועיים - מעט לפני שפקע תוקף מינויו של גנץ שהיה ממלא המקום, הוא פנה בדרישה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולבני גנץ, והורה להם לפעול למינויי שרים קבועים - בייחוד במשרד המשפטים.

"מצב בו משרד המשפטים יוותר ללא שר מכהן יגרום לפגיעה קשה בעבודה המשרד ובתפקוד הממשלה - על כל הכרוך בכך", התריע מנדלבליט. "מצב שבו מדינת ישראל תיוותר ללא שרים, וללא שר משפטים מכהן, הוא מצב חריג ביותר וחמור מבחינה משטרית".