ניסנקורן: "מקווה שהממשלה לא בדרך לפירוק - צריך ממשלת אחדות"

שר המשפטים התייחס בריאיון לחדשות 13 למשבר סביב התקציב: "לא רוצים בחירות, אבל אם זו תהיה התוצאה - זו תהיה התוצאה". על טענות נתניהו נגד המפגינים: "לא אנרכיסטים, זה עם ישראל שכואב לו"

זמן צפייה: 05:55

שר המשפטים אבי ניסנקורן התייחס הערב (ראשון) בריאיון בחדשות 13 למשבר בפוליטי סביב העברת התקציב, והסביר כי הוא מקווה שהממשלה לא תתפרק. לדבריו, "צריך ממשלת אחדות ארוכת טווח לטובת האזרחים". הוא הוסיף כי יש להעביר תקציב עד לסוף שנת 2021 - "זה כל מה שהעם רוצה ומה שכל הכלכלנים אומרים".

"נכנסנו לקואליציה מתוך ידיעה שהיא לא פשוטה עם הרבה ויתורים. זו שותפות, אם צד לא רוצה בה, לא תהיה שותפות", המשיך שר המשפטים. "מזל שאנחנו בממשלה בתקופה כל כך משברית ושברירית. הדמוקרטיה חייבת הגנה. לא היינו סולחים לעצמנו אם לא היינו נכנסים לממשלה".

כמו כן, ניסנקורן התייחס גם לטענות ראש הממשלה בנימין נתניהו נגד המפגינים מול מעונו בירושלים. שר המשפטים הסכים עם האמירה כי ראש הממשלה מגמד את ההפגנות, והסביר כי "זה אירוע שיש להתחשב בו". עוד אמר ניסנקורן כי "המפגינים אינם אנרכיסטיים, תמיד יש שוליים. אלו אנשים שכואב להם ומייצגים אוכלוסייה רחבה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו: "הממשלה לא צריכה ליפול, צריך תקציב קצר מועד מיד"

ש"ס ויהדות התורה נגד פסקת התגברות: "מחויבים למנוע בחירות"

רה"מ על ההפגנות נגדו: מנסים לרמוס את הדמוקרטיה בשם הדמוקרטיה

אבי ניסנקורן
אבי ניסנקורן | צילום: חדשות 13

ניסנקורן התייחס גם לפרסומים בחדשות 13, לפיהם השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה רמז לאחד המועמדים לתפקיד מפכ"ל המשטרה כי הוא צריך להתנגד למחאות נגד נתניהו. לדברי שר המשפטים, "יש מספיק מערכות שמוודאות שהמפכ"ל יהיה ראוי. ההפגנות לא צריכות להשפיע על המינוי".

"אנחנו עומדים על תקציב עד סוף 2021. לא נשגע את כל עם ישראל פעמיים, וגם כל הכלכלנים אומרים את זה. אנחנו לא רוצים בחירות, אבל אם זו תהיה התוצאה - זו תהיה התוצאה", סיכם ניסנקורן.

בנימין נתניהו
''מתכוון ללכת עד הסוף''. נתניהו | צילום: רויטרס

יושב ראש הקואליציה מיקי זוהר מסר בעקבות הריאיון עם שר המשפטים כי "אני מייצג את בוחרי הליכוד ולא את בוחרי כחול לבן. פסקת ההתגברות היא נר לרגלינו ולכן דעתי היא כי יש לתמוך בה".

מוקדם יותר היום המשיך להתעקש ראש הממשלה כי התקציב צריך להיות קצר טווח, משום שטלענתו, אין לדעת מה יהיה מצבה של הכלכלה העולמית בעוד מספר חודשים. הוא הוסיף כי "הממשלה לא צריכה ליפול על התקציב - הוא מוכן לאישור הממשלה. אין שום סיבה להתנות אותו בשיקולים פוליטיים".

בני גנץ
בני גנץ | צילום: רויטרס

ראש הממשלה המשיך להתעקש חרף העובדה כי על פי ההסכם הקואליציוני יש להעביר תקציב דו-שנתי. לדבריו, "להתחייב לשנה וחצי זו חוסר אחריות. אם מחר נשים אותו על שולחן הממשלה נגמר המשבר ואין בחירות".

נוסף על כך, ראש הממשלה התייחס להפגנות שנערכות נגדו מדי יום, ולטענות לפיהן הוא ביקש להגביל אותן. "לא דיברתי ואני לא מדבר עם אמיר אוחנה על הגבלת ההפגנות. לדבר על הגבלה כשאין להם שום הגבלה זו טענה מגוכחת ולא קבילה לגביי", אמר.

הפגנה נגד נתניהו מחוץ למעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים | צילום: רויטרס

‏בתוך כך, יו"ר הקואליציה מיקי זוהר אמר היום בריאיון בכאן רשת ב' כי "תהום פעורה בינינו לבין כחול לבן בהרבה נושאים ברמה אידאולוגית. הדבר משול לזוג שרוצה להתגרש, מרגיש שאוטוטו נכנסים לרבנות וחותמים על הגט. התחושה שיש כרגע היא שלא משנה מה נעשה - זה עומד להסתיים בינינו לבין כחול לבן".