אסף זמיר נגד נתניהו: "עד שהוא לא יעזוב לא יהיה פתרון למשבר"

לאחר שהתפטר מהממשלה, תקף השר לשעבר את רה"מ בריאיון לחדשות 13: "הוא אחראי ל-90% מהכשלים והבעיות". לטענות שהופנו כלפיו השיב: "לא נטשתי, אנהל מהכנסת את המאבק להחלפת נתניהו"

זמן צפייה: 08:51

שר התיירות לשעבר אסף זמיר הסביר הערב (שבת) את הסיבות שהובילו להתפטרותו מהממשלה, ותקף בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "נתניהו אחראי ל-90% מהכשלים ומהבעיות, אחראי למחדל שבגללו אין לנו תקציב מדינה, אחראי למצב מערכת הבריאות אחרי עשור של הזנחה תקציבית". לדבריו, "אנחנו במשבר ענק - אני חושב שנתניהו לא יכול לנהל אותו. עד שהוא לא יעזוב לא יהיה פתרון למשבר". את הדברים אמר בריאיון לחדשות 13.

זמיר תיאר את ההתרחשויות שהובילו להחלטתו להתפטר מהממשלה: "הדבר האחרון שקרה זה התקנות שהגבילו את ההפגנות. בשבוע האחרון, למרות שכל המדינה בוערת, והמחלקות הפנימיות קורסות, ובעלי העסקים לא סוגרים את החודש – רוב הזמן עסקו בהפגנות. מדובר בסך הכול בהפגנה אחת, ועוסקים בזה על חשבון דברים אחרים. זו דוגמה רק מהשבוע האחרון לזה שבסופו של דבר הבעיותה אקוטיות אינן מטופלות – קודם כל על ידי ראש הממשלה".

עוד בחדשות 13:

השר זמיר התפטר: "המשבר לא בראש סדר העדיפויות של נתניהו"

גנץ: "נקדם מינוי פרקליט מדינה ומפכ"ל – אי אפשר להמשיך בכאוס"

כחול לבן: בג"ץ יכריח את נתניהו להצביע על פרקליט מדינה חדש

אסף זמיר
אסף זמיר | צילום: חדשות 13

על הטענות שהושמעו כלפיו השיב זמיר: "אני לא נטשתי – הבעתי עמדה עקרונית. האם נוותר לנתניהו ונעזוב אותו לבד בערב פתיחת משפטו? חד משמעית לא. אבל האם אני יכול להמשיך לשבת כשר ולתמוך בדברים האלה? לא".

השר לשעבר הוסיף כי "מצאתי את עצמי מצביע יותר מדי פעמים נגד החלטות הממשלה שאני חבר בה, ונושא באחריות קולקטיבית גם להחלטות שהתנגדתי להן. כמי שתמך בהקמת הממשלה הזאת, הרבה מאוד פעמים ידעתי להכיל את המתח הזה, והשבוע הגיע לנקודה שבה הרגשתי שככה זה לא יכול להמשיך. הכוונה שלי הייתה ליצור זעזוע גם אצלנו כדי שההתנהלות תהיה אחרת".

למרות שסיים את תפקידו כשר, זמיר ימשיך להיות חלק מסיעת כחול לבן ויכהן כחבר כנסת מטעמה. "אני חבר בכחול לבן ומאמין בה ובבני גנץ, ומותר שיהיו בה מחלוקות", הדגיש. "אם לא היינו נכנסים לממשלה המצב היה גרוע יותר. לכל אחד יש קווים אדומים, ואני בנקודה הזו החלטתי לפרוש, לחזור לכנסת ולנהל משם את המאבק להחלפת נתניהו".

בני גנץ ואסף זמיר
בני גנץ ואסף זמיר | צילום: רויטרס

מהליכוד נמסר בתגובה לריאיון: "בשעה שצריך לאחד כוחות נגד המלחמה בקורונה, אסף זמיר בורח מהמערכה כדי לקושש קולות בבחירות המקומיות בתל אביב ובאותה העת כחול לבן נלחמים בממשלה מתוך הממשלה בניסיון נואש להציל את מפלגתם הקורסת בסקרים על גבם של אזרחי ישראל. הגיע הזמן שכחול לבן יחליטו אם הם נלחמים במחלה או נלחמים בממשלה".

כזכור, אתמול הודיע זמיר ליו"ר מפלגתו על התפטרותו מהממשלה, ויצא נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו על טיפולו במשבר הקורונה על רקע המשפט המתנהל נגדו. "לאחר ארבעה חודשים וחצי כחבר בממשלה, אני קובע בצער כי משבר הקורונה על השלכותיו הנוראיות נמצא במקרה הטוב במקום השני בסדר העדיפויות של ראש הממשלה", כתב זמיר בדף הפייסבוק שלו. אורית פרקש-הכהן תמונה לשרת התיירות במקומו ומיכאל ביטון ישמש כשר לנושאים אסטרטגיים. פרקש-הכהן תתפטר מתפקידה כח"כית, ובכך תישאר ח"כ הילה שי וזאן בתפקידה.

"תמיד האמנתי בניסיון להשפיע מבפנים, גם במחיר של ביקורת ציבורית, כל עוד האמנתי שתוצאות פעולותיי עושות הבדל, עושות טוב. אני כבר לא מרגיש ככה", סיפר, "ולכן אחרי התלבטות לא פשוטה, החלטתי היום להודיע על התפטרותי מהממשלה".

השר הביע את הערכו לגנץ והודה לו על "האמון ועל ההזדמנות להיות חלק מהממשלה", כלשונו, והוסיף כי בשלב זה, הוא יישאר חבר כנסת. את הפוסט שהעלה סיכם באומרו כי הוא "חרד למדינה, חרד שהיא על סף שבר מוחלט - וברור לי שזה לא ישתנה כל זמן שנתניהו הוא ראש הממשלה".

מטעם הליכוד נמסר בתגובה להתפטרות זמיר: "בדיוק בשעה שראש הממשלה הוביל דיון רב משתתפים עם ראשי הציבור החרדי כדי להילחם בקורונה, אסף זמיר בורח מהמערכה רק כדי לקושש קולות בבחירות המקומיות בתל אביב. הוא זה שעוסק בפוליטיקה קטנה בשעה שנתניהו נאבק מסביב לשעון למען הצלת חייהם ופרנסתם של אזרחי ישראל. כחול לבן צריכים להחליט אם הם עובדים באחדות מתוך הממשלה שנלחמת בקורונה או שהם ממשיכים לייצר תוהו ובוהו בתוך הממשלה ובכך פוגעים בפעולות הנדרשות לטובת אזרחי ישראל".