אשכנזי: "חוק המצלמות - ספין של נתניהו שמטרתו החלפת היועמ"ש"

בכיר כחול לבן אמר בשבת תרבות בחולון כי רה"מ פתח בקמפיין נגד מנדלבליט, שהודיע כי יש מניעה משפטית להעביר את החוק. אהוד ברק: "נתניהו מכין תשתית לפיטורי היועמ"ש"

זמן צפייה: 01:53

גבי אשכנזי, מספר 3 בכחול לבן, התייחס היום (שבת) באירוע שבת תרבות בחולון לניסיון של הליכוד לחקיקת בזק להכנסת מצלמות מטעם המפלגות השונות לקלפיות: "נתניהו רוצה שנדבר על המצלמות ולא על השחיתות. זה ספין. נתניהו עושה עכשיו קמפיין גוועלד ויוצא נגד המלצת היועץ המשפטי לממשלה. היעד של נתניהו בדחיפת חוק המצלמות הינו החלפת היועץ המשפטי לממשלה". עוד הוסיף כי "אנחנו לא נגד פיקוח על טוהר הבחירות אבל המדינה צריכה לעשות זאת ולא כל מפלגה בעצמה".

על המתיחות בדרום אמר: "היינו פועלים לשיפור המצב ההומניטרי בעזה. מפעלי התפלה, פרויקטים לביוב וכו'. צריך ליצור בעזה את אותו מצב כלכלי שיש בגדה המערבית כדי שהייאוש לא ישלוט שם וזה ישפר את המצב הביטחוני".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-20190907-1440' autoplay='0' credit='המחנה הדמוקרטי' desc='אהוד ברק' kid='1_jg0xwns2' duration='58'']

לכתבות נוספות בחדשות 13:

העובדת שביקרה את ליברמן והושעתה: "שאלתי שאלה לגיטימית"

אחרי הפיגוע – ליברמן נגד נתניהו: "קריסה של התפיסה הביטחונית"

"זה הזמן להתגייס": אהוד ברק קורא לאיחוד עם כחול לבן והעבודה

המצב הביטחוני מידרדר בדרום ושר הביטחון לא יורד לעוטף עזה", המשיך אשכנזי. "אני חושב שזה פשוט לא מעניין אותו. זה לא סביר שראש הממשלה נוסע לכל מיני מקומות בעולם אבל לא נוסע לעוטף עזה לדבר עם התושבים".

ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, גם הוא בשבת תרבות בחולון את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר: "הוא נכנע לסינוואר, לרקטות, לדרישה לפרוטקשן ומפקיר מזה שנה את תושבי עוטף עזה. הוא עושה את זה מפני שיש לו ברית בלתי כתובה לשמור את חמאס חי ובועט, כדי שהוא ימשיך לרסק את הרשות הפלסטינית. הוא מוכן להסתכן בהפקרת התושבים ולא להגיע לראות אותם כדי להשיג את המטרה -  שחמאס לא ישותק ויכופף".

עוד התייחס ברק לסערת חוק המצלמות ולהתנגדות היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לחוק שיאפשר הצבת מצלמות בקלפיות, ואמר: "אני רואה פה אזהרה לכולנו. נתניהו הולך לעבור שימוע זמן קצר אחרי הבחירות, לכן הוא מכין תשתית לפיטורי היועץ המשפטי לממשלה. האנרכיה תתרחש בסיום הבחירות, כשהוא יגיד שהם זוייפו".

יו''ר המחנה הדמוקרטי, ניצן הורוביץ
יו''ר המחנה הדמוקרטי, ניצן הורוביץ | צילום: המחנה הדמוקרטי

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, התייחס למתיחות בדרום באירוע שבת תרבות, ואמר: "צריך להבין שיש פה פגיעה מתמשכת בהרתעה הישראלית. ככל שהרתעה נשחקת, המלחמה הבאה מתקרבת. ראש הממשלה נכשל במדיניות ההתרעה שלו, אני מקווה שנראה ביטוי לזה בהצבעה בדרום ובשדרות".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-20190907-1439' autoplay='0' credit='המחנה הדמוקרטי' desc=' אהוד ברק' kid='1_6ktfxsho' duration='29'']

כמו כן, הגיב ליברמן לחוק המצלמות ואמר: "זה רק יחסי ציבור. זה כמו 'הערבים נוהרים לקלפיות'. למחרת היום הוא הזמין אותם לבלפור והתנצל. אם בשביל לשמור את השלטון, נתניהו יצטרך למנות את יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה לשר החוץ - הוא יעשה זאת".

ח"כ איציק שמולי תקף את כחול לבן באירוע "שבת תרבות" בבת ים, ואמר: "הפחד מנתניהו משתק את גנץ ובכירי כחול לבן, שבמקום להתייצב מולו, קיבלו החלטה פחדנית לנסות ולחסל את מפלגת העבודה. גיורא רום צדק, זו חבורה טובה אבל שלומיאלית שכמו הפלוגה בגבעת חלפון, מסתערת לכיוון הלא נכון".

יו''ר המחנה הדמוקרטי, ניצן הורוביץ
יו''ר המחנה הדמוקרטי, ניצן הורוביץ | צילום: המחנה הדמוקרטי

יו"ר המחנה הדמוקרטי, ניצן הורוביץ, התייחס אף הוא לחוק המצלמות ואמר: "כל ההסתה של נתניהו נועדה כדי להגביר את אחוזי ההצבעה במעוזים שלו, גם הפעם הוא מנסה לעשות זאת".