המייל המקורי שחושף: בלשכת ניצן ידעו על שיחת מנדלבליט-אשכנזי

ההודעה שנשלחה ב-22 במאי, שבועות לפני שהפצ"ר דאז נחקר באזהרה, יועדה לעוזרת האישית של שי ניצן, שהתבקשה להעביר את תוכנו, תמליל השיחה המדוברת, לבוס שלה. "לא רוצה לדבר איתי על השושו?"

זמן צפייה: 01:54

לאחר שאמש נחשף בחדשות 13 מייל שממנו עולה כי פרקליט המדינה שי ניצן קיבל את תמלול שיחת אשכנזי-מנדלבליט שבועות לפני שהאחרון נחקר באזהרה, טענה היום (שני) הפרקליטות כי המייל אינו המקורי והוסיפה לטעון כי ניצן לא ידע כי מדובר בהאזנות סתר. הערב פורסם בחדשות 13 המייל המקורי, שמבהיר כי ההודעה אומנם נשלחה למיכל עמרם, העוזרת האישית של ניצן, אך היא התבקשה במפורש להעביר את המייל, שכלל את התמלול.

המייל המקורי, כאמור, נשלח מטוני גולדנברג אל שי ניצן באמצעות העוזרת האישית שלו מיכל עמרם, ב-22 במאי, ולא ב-17 בחודש כפי שפורסם אמש, אך עדיין כמה שבועות לפני שמנדלבליט נחקר באזהרה.

לאחר חשיפת חדשות 13: מידע חדש על פרשת שיחת אשכנזי-מנדלבליט

המסמך שחושף: האם מנדלבליט ואשכנזי השפיעו על חקירת פרשת הרפז?

שדר פרסם תמלולי שיחות אשכנזי-מנדלבליט תחת צו איסור פרסום

המייל המקורי שנשלח ללשכת שי ניצן על הקלטות אשכנזי-מנדלבליט
המייל המקורי שנשלח ללשכת שי ניצן על הקלטות אשכנזי-מנדלבליט | צילום: חדשות 13

"היי מיכל, עד כה היה לנו רק תקציר של השיחה הזו. רצ"ב התמליל. העבירי לשי. הוא לא רוצה לדבר איתי על העניין ההוא/השושו?! תודה, טוני", לשון המייל. לפיכך, השאלה מדוע הפרקליטות נחשפה לתמליל המלא ולא קבעה כי מדובר בהאזנת סתר, נותרת בעינה.

כאמור, מוקדם יותר טענה הפרקליטות כי יש לתמוה על השינויים שנערכו במייל שפורסם - הנמען, התאריך והפרשנות שניתנה לו. לטענתה, המשפט "הוא לא רוצה לדבר איתי על העניין ההוא/השושו?", התייחס לסוגיה ביטחונית שאינה קשורה לפרשה.

אביחי מנדלבליט וגבי אשכנזי
אביחי מנדלבליט וגבי אשכנזי | צילום: שאטרסטוק, פייסבוק

"בפרשת הרפז נאסף חומר חקירה רב מאוד, הכולל עשרות אלפי שיחות בין המעורבים השונים, שנבחנו באופן מדוקדק בזמנו", מסרה הפרקליטות. "מדובר היה בחקירה רחבת-היקף שבה הושקעו משאבים ניכרים. בהקשר זה נציין, מבלי להתייחס לתוכן השיחה מאחר שהיא מהווה האזנת סתר אסורה, כי התוכן שיוחס לדוברים על ידי גב' חסון דומה לתוכנן של שיחות אחרות שנבחנו על ידי מי שטיפלו בתיק. כידוע, בסופם של דברים הוחלט להורות על גניזת התיק בהחלטה מפורטת של היועץ המשפטי לממשלה דאז. בסיכום הדברים, אנו עומדים על תגובתנו המקורית וצר לנו על הטעיית הציבור".