בחברה הערבית מתנגדים לקריאת עודה ולפיזור הכנסת | סקר חדשות 13

סקר שנערך עבור חדשות 13 מעלה כי יותר ממחצית מהנשאלים בחברה הערבית תומכים בהמשך ישיבתה של רע"מ בקואליציית בנט-לפיד. הרוב גם מתנגד שהרשימה המשותפת תתמוך בפיזור הכנסת. יותר ממחצית לא מסכימים עם קריאת איימן עודה לערביי ישראל לא לשרת בכוחות הביטחון

זמן צפייה: 02:40

מה חושבים בחברה הערבית על המשבר הפוליטי הנוכחי? סקר חדשות 13 שמתפרסם הערב (רביעי) במהדורה המרכזית מעלה כי 53 אחוזים מהנשאלים תומכים בהישארותה של רע"מ בקואליציית בנט-לפיד. 44 אחוזים חושבים שזו טעות להישאר ו-3 אחוזים השיבו אין להם דעה בנושא. בקרב מצביעי הרשימה המשותפת, 41 אחוזים תומכים בהישארות רע"מ וכמעט 57 אחוזים מתנגדים.

באשר לשאלה האם הרשימה המשותפת צריכה לגרור לבחירות ולתמוך בפיזור הכנסת, גם כאן בחברה הערבית מביעים עמדה ברורה – 58 אחוזים מתנגדים מול 37 אחוזים שתומכים. רק חמישה אחוזים השיבו שאין להם דעה או שהם אינם יודעים.

סערה גדולה התעוררה בעקבות קריאתו של יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה לערביי ישראל שלא לשרת בכוחות הביטחון. בדקנו מה הדעה בחברה הערבית בעקבות הקריאה של עודה ומהסקר עולה כי 53 אחוזים לא מסכימים עם קריאתו של עודה מול 39 אחוזים שמסכימים. 8 אחוזים השיבו שאין להם דעה או אינם יודעים.

בשאלה נוספת שאלנו אם במקרה יהיה איחוד מחודש של המפלגות הערביות לרשימה אחת, מי צריך לעמוד בראשה. קרב צמוד בין שלושה: אחמד טיבי מוביל עם 26 אחוזי תמיכה, אחריו מנסור עבאס עם 25 אחוזים ואיימן עודה זוכה ב-24 אחוזים בקרב נשאלי הסקר. 11 אחוזים הביעו תמיכה ביו"ר בל"ד סאמי אבו שחאדה ו-14 אחוזים השיבו שאין להם דעה או אינם יודעים.

הסקר נערך ע"י יוסף מקלדה ומכון מחקר סטאט-נט וכלל 250 נדגמים בוגרים אשר מייצגים את כלל הדתות, הגילאים ושני המגדרים בחברה הערבית בישראל. טעות הדגימה היא 6.3 אחוזים.