שיעור הצבעה נמוך בחברה הערבית; ברע"ם חוששים שלא יעברו

עד כה רק 35% במגזר הערבי הצביעו, ועל כן מסתמן כי הרשימה המשותפת תקבל מספר מנדטים חד ספרתי בלבד. כך, נתניהו ככל הנראה יצליח לסלול את הדרך לגוש בעל 61 מנדטים ומעלה

זמן צפייה: 02:03

מנתוני ההצבעה עד כה עולה הערב (שלישי) כי אחוז ההצבעה בחברה הערבית עומד על 35.3% בלבד, לעומת במערכת הבחירות הקודמת, אז הצביעו כ-43.3%. על כן, מסתמן כי רע"מ לא תעבור את אחוז החסימה והרשימה המשותפת תקבל מספר מנדטים חד ספרתי. כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו ככל הנראה יסלול את דרכו לגוש בעל 61 מושבים ומעלה.

כאמור, מוקדי הצבעה רבים בחברה הערבית נותרו כמעט ריקים, בעוד שרק לפני שנה הסתערו הבוחרים בחברה הערבית על הקלפיות, והרשימה המשותפת רשמה הישג שיא של 15 מנדטים. שיעור ההצבעה בחברה הערבית עד אחר הצהריים נחתך בשליש לעומת הבחירות האחרונות.

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-2303212010' autoplay='0' credit='' desc='היחלשות המפלגות הערביות - חיזוק משמעותי לנתניהו' poster='' kid='1_heqvql8x' duration='63']

"בציבור הערבי יש ייאוש מהמערכת הפוליטית הישראלית, יש ייאוש מהיכולת להשפיע וזה משפיע על דפוסי ההצבעה. אנשים נמאס להם. זו פעם רביעית עכשיו ושום דבר לא משתנה", הסביר מנהל מרכז מוסאוא, ג'עפר פרח. רבים בציבור הערבי העדיפו בכלל להעביר את היום בקניות בכפר הפלסטיני ברטעה.

הקול הערבי שעשוי להכריע את גורל הבחירות האלה הפך למבוקש מאוד - נתניהו והליכוד לא הפסיקו לחזר אחריהם והפיצול שיצר יו"ר רע"מ מנסור עבאס שינה לגמרי את התמונה. עם זאת, רק בעוד שעתיים נדע כמה כוח והשפעה על הממשלה הבאה יישארו בידיהם של נציגי החברה הערבית, כשהקלפיות ייסגרו ויתפרסמו תוצאות המדגם.