הקרב על הוועדה למינוי שופטים נמשך: ההכרזה "עלה בידי" תידחה

לפיד ככל הנראה לא יצליח להודיע לנשיא שהצליח להרכיב ממשלה עד מחר • ניצחון לעבאס: קווי היסוד לא יכללו חוקים לטובת קהילת הלהט"ב • מכושלים נוספים: משרד התקשורת ופיצול סמכויות היועמ"ש

זמן צפייה: 07:20

המגעים להרכבת ממשלה: ב"גוש השינוי" נמשך הערב (שלישי) המשא ומתן האינטנסיבי בין הצדדים. המכשול הגדול ביותר הוא הקרב על הוועדה למינוי שופטים, כאשר בכירת ימינה איילת שקד הבהירה גם הערב כי האולטימטום שלה עומד בעינו וכי לא תצטרף לממשלה אם לא תהיה בוועדה.

מנגד, יו"ר העבודה מרב מיכאלי, שאת המקום שלה בוועדה דורשת שקד, מבהירה גם היא שלא תוותר. בשל כך, בין היתר, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד לא יוכל להודיע הערב לנשיא כי עלה בידיו להקים ממשלה, וההכרזה תידחה למחר.

למרות זאת, ביש עתיד נרשמת אופטימיות, כאשר גורמים במפלגה מאמינים שהמחלוקות ייפתרו. בתוך כך, גורמים ביש עתיד ובכחול לבן אמרו הערב כי הצדדים מוכנים לחתימה סופית על הסכם.

חברת הכנסת איילת שקד
חברת הכנסת איילת שקד | צילום: חדשות 13

עם זאת, ב"גוש השינוי" מבינים כי יהיו חייבים להודיע לנשיא שעלה בידם להרכיב ממשלה עד מחר בצהריים, כדי לא לאפשר ליו"ר הכנסת יריב לוין לדחות את ישיבת ההשבעה מטעמים טכניים, בשל כמה שעות.

בד בבד, יו"ר רע"ם מנסור עבאס רשם ניצחון במסגרת המשא ומתן, כאשר התקבלה דרישתו שלא לכלול בקווי היסוד של הממשלה חוקים לטובת הקהילה הלהט"בית. דרישה נוספת שלו, ביטול חוק קמיניץ להסדרת הבנייה הבלתי חוקית, עדיין מהווה מחלוקת.

מחלוקות נוספות שנותרו בין הצדדים בגוש השינוי: דרישת יו"ר תקווה חדשה גדעון סער לפיצול תפקיד היועמ"ש, אליה מתנגדים ראשי השמאל, וקרב בין קארין אלהרר מיש עתיד ליועז הנדל מתקווה חדשה על משרד התקשורת. גורמים במשא ומתן אמרו הערב כי אם סער יתפשר על פיצול סמכויות היועמ"ש, "יהיה מה לומר", על משרד התקשורת.