שוב עימות על דת ומדינה: ח"כ תקף חרדים בסרטון - ועורר סערה

בווידאו שנוי במחלוקת, טען אלכס קושניר מישראל ביתנו כי תקציב הבריאות הולך לבדיקות רפואיות הלכתיות על חשבון "הזקנה במסדרון". החרדים הגיבו כי מדובר באנטישמיות: "מזכיר משטרים אפלים"

זמן צפייה: 02:18

סרטון שהעלה הבוקר (שלישי) חבר הכנסת אלכס קושניר מישראל ביתנו גרר ביקורת רבה ועורר סערה במערכת הפוליטית. הסרטון ניסה להבעיר מחדש את המאבק האלקטורלי סביב דת ומדינה וטען של"זקנה במסדרון" אין כסף כי תקציב הבריאות הולך לבדיקות רפואיות הלכתיות לבקשת רבנים.

מלבד העלאת נושאי דת ומדינה מחדש לסדר היום הציבורי, הסרטון השנוי במחלוקת לווה גם באיורים שהרגיזו רבים ועוררו טענות כי מדובר באנטישמיות. "הדברים שאמר נגד ההלכה היהודית וההסתה הנלווית להם, מזכירים משטרים אפלים שעברנו אותם, ונעבור גם טיפוסים כמו קושניר, שמנסה לרצות את הבוס שלו", אמר ח"כ משה גפני.

הסרטון השנוי במחלוקת של ח''כ אלכס קושניר
הסרטון השנוי במחלוקת של ח''כ אלכס קושניר | צילום: חדשות 13

ההתגוששות הזאת בין המפלגות החרדיות לאלה שמייצגות את עולי ברית המועצות לשעבר על הסוגיות האזרחיות והדתיות, נמשכת כבר 20 שנה. בשנה האחרונה, רווית הקמפיינים, נדמה שהפוליטיקאים זיהו בסוגייה הזאת פוטנציאל לייצר כעס שיניע מצביעים למפלגות הסקטוריאליות.

לקראת מערכת הבחירות הבאה בעוד חודשיים, צפוי הקרב בנושאי דת ומדינה לחזור לסדר היום וייתכן שהסרטון שפורסם הבוקר על ידי ח"כ קושניר לא יהיה האחרון בסגנון עד הבחירות הקרובות.

השר ליצמן וח''כ גפני מיהדות התורה
השר ליצמן וח''כ גפני מיהדות התורה | צילום: חדשות 13