"ירדן תאיץ את המאמצים בזירה הבין-לאומית נגד תוכנית הסיפוח"

מקורות פלס' אמרו לחדשות 13 שעמאן, בתיאום הנהגת הרשות, החליטה להעלות הילוך במאבק נגד החלת ריבונות ביו"ש • דיווח: המלך עבדאללה שוחח עם בכירים בארה"ב והדגיש את חשיבות פתרון 2 המדינות

זמן צפייה: 02:52

הקרב על הסיפוח: מקורות פלסטינים אמרו היום (חמישי) לחשדות 13 כי "ירדן החליטה להאיץ את המאמצים בזירה הבין-לאומית נגד תוכנית הסיפוח של ישראל, ותעשה זאת בתיאום עם הנהגת הרשות הפלסטינית".

בתוך כך, סוכנות הידיעות הירדנית דיווחה כי המלך עבדאללה, קיים אתמול סדרת פגישות וידאו עם חברי הוועדה ליחסי חוץ של הסנאט וכן עם יו"ר בית הנבחרים האמריקאי, ננסי פלוסי. לפי הדיווח, במהלך השיחה הדגיש המלך כי מדינתו בעד פתרון שתי המדינות, הכולל הקמת מדינה פלסטינית ועצמאית בגבולות 67', שבירתה מזרח ירושלים.

כמו כן, הדגיש המלך כי המדיניות הישראלית של סיפוח שטחים בגדה המערבית אינה מקובלת על מדינתו וכי עלולה לחבל במאמצים להביא לשלום ויציבות במזרח התיכון.

לעוד כתבות בנושא:

חרף סערת הסיפוח: אירופה אישרה הסכם "שמיים פתוחים" עם ישראל

"נתניהו הציג לגנץ ואשכנזי 4 תרחישי סיפוח – לא אמר מה המועדף"

בכיר בחמאס: "יש לפוצץ את פרויקט הסיפוח ולפתוח באינתיפאדה"

Jordan's King Abdullah Walks With Israel's Prime Minister Netanyahu Before Their Meeting At The Royal Palace In Amman
עבדאללה מלך ירדן וראש הממשלה נתניהו, 2014 | צילום: רויטרס

אתמול, ראש הממשלה נתניהו ויו"ר הכנסת יריב לוין הציגו לשר הביטחון גנץ ולשר החוץ אשכנזי בפגישתם ארבעה תרחישי סיפוח שונים, החל מסיפוח של 30% מהגדה המערבית ועד סיפוח סמלי של אחוזים בודדים - כך לפי פקיד בכיר שעודכן בפרטי הפגישה.

לדברי הפקיד הבכיר, כל אחד מהתרחישים הוצג גם על מפה, אולם נתניהו ולוין לא ציינו מה ההצעה המועדפת עליהם מבין ארבעת התרחישים. במהלך הפגישה הדגישו גנץ ואשכנזי כי הם מתנגדים לסיפוח של שטחים שבהם נמצאים תושבים פלסטינים, או למצב שבו מסופחים שטחים והתושבים הפלסטינים לא מקבלים זכויות שוות.

הפקיד הבכיר ציין עוד כי גנץ ואשכנזי מעוניינים כי כל מהלך סיפוח יהיה חלק ממהלך מדיני רחב יותר שבמסגרתו הפלסטינים יקבלו גם כן תמורות – ולא כמהלך חד-צדדי ישראלי. עוד אמר הפקיד הבכיר כי הפגישה הסתיימה ללא החלטה או התקדמות משמעותית ופגישות נוספות יתקיימו בימים הקרובים.