מנהיגי אירופה הזהירו את רה"מ מסיפוח: "ערעור היציבות במזה"ת"

נשיא צרפת וראשי הממשלות בבריטניה, איטליה וספרד שלחו מכתבים אישיים לנתניהו ודחקו בו לפעול בנושא הפלסטיני רק בהתאם לחוק הבין-לאומי. "מבקשים ברוח ידידותית לא לבצע מהלכים חד צדדיים"

זמן צפייה: 01:40

כמה ממנהיגי המדינות המרכזיות באירופה שיגרו בימים האחרונים מכתבים אישיים לראש הממשלה נתניהו ובהם דחקו בו לא לקדם מהלך של סיפוח בגדה המערבית ולפעול בנושא הפלסטיני רק בהתאם לחוק הבין-לאומי - כך לפי דיפלומטים אירופים ובכירים ישראלים, וכן לפי נוסח המכתבים שהגיע לידי חדשות 13.

נשיא צרפת עמנואל מקרון שלח אתמול (שני) מכתב לנתניהו וכתב: "ברוח ידידותית אני מבקש שהממשלה החדשה שלך לא תבצע צעדים חד צדדיים (בגדה המערבית). מהלך כזה יערער את היציבות במזרח התיכון. רק דיאלוג עם הפלסטינים ופתרון צודק ומאוזן יעניק לישראל שלום ביטחון ויציבות".

לעוד כתבות בנושא:

צרפת: פועלים עם מדינות נוספות כדי למנוע מישראל סיפוח חלקי

הסכם השלום בסכנה? ירדן רואה בסיפוח פגיעה בביטחונה • פרשנות

משרד החוץ בארה"ב: דיוני הסיפוח צריכים להיות בין ישראל לפלס'

ג'ונסון, נתניהו ומקרון
ג'ונסון, נתניהו ומקרון | צילום: רויטרס

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון שלח לנתניהו מכתב בנוסח דומה – בתיאום עם מקרון. לא ברור אם מכתב דומה נשלח גם ע"י קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל.

ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ז שלח גם הוא מכתב אישי לנתניהו וכתב: "אנחנו מאמינים שיש לכבד את החוק הבין-לאומי ולהגיע לפתרון של שתי מדינות בהתאם להחלטות האו"ם". עותק מהמכתב נשלח גם לשר הביטחון בני גנץ.

ראש ממשלת איטליה ג'וספה קונטה כתב לנתניהו: "יש לחדש את המו"מ עם הפלסטינים ולהגיע לפתרון שתי מדינות על בסיס החוק הבין-לאומי". גם קונטה שלח עותק לגנץ.

המכתבים האלה הם עוד חלק מהלחץ האירופי על הממשלה החדשה בישראל לא לספח חלקים בגדה המערבית. המכתבים נשלחו במקביל לדיונים אינטנסיביים בין מדינות אירופה על גיבוש צעדים שירתיעו את ישראל מסיפוח ויטילו עליה סנקציות למקרה שהסיפוח ייצא לפועל.