"נתניהו הציג לגנץ ואשכנזי 4 תרחישי סיפוח - לא אמר מה המועדף"

הפקיד הבכיר אמר לחדשות 13 כי נתניהו ולוין הראו ליו"ר כחול לבן ולשר החוץ כמה אפשרויות של סיפוח, החל מ-30% מהשטחים ועד מהלך סמלי בלבד. הפגישה הסתיימה ללא החלטה או התקדמות משמעותית

זמן צפייה: 02:52

ראש הממשלה נתניהו ויו"ר הכנסת יריב לוין הציגו לשר הביטחון גנץ ולשר החוץ אשכנזי בפגישתם היום (רביעי) ארבעה תרחישי סיפוח שונים, החל מסיפוח של 30% מהגדה המערבית ועד סיפוח סמלי של אחוזים בודדים - כך לפי פקיד בכיר שעודכן בפרטי הפגישה.

לדברי הפקיד הבכיר, כל אחד מהתרחישים הוצג גם על מפה, אולם נתניהו ולוין לא ציינו מה ההצעה המועדפת עליהם מבין ארבעת התרחישים. במהלך הפגישה הדגישו גנץ ואשכנזי כי הם מתנגדים לסיפוח של שטחים שבהם נמצאים תושבים פלסטינים, או למצב שבו מסופחים שטחים והתושבים הפלסטינים לא מקבלים זכויות שוות.

לעוד כתבות בנושא:

נתניהו וגנץ ייפגשו הערב לדון בתוכנית טראמפ וסוגיית הסיפוח

בכיר בחמאס: "יש לפוצץ את פרויקט הסיפוח ולפתוח באינתיפאדה"

נתניהו: ייתכן שהסיפוח יקרה בשלבים; ארה"ב דורשת את הסכמת גנץ

בנימין נתניהו ובני גנץ בהשבעת הממשלה
בנימין נתניהו ובני גנץ בהשבעת הממשלה | צילום: חדשות 13

הפקיד הבכיר ציין עוד כי גנץ ואשכנזי מעוניינים כי כל מהלך סיפוח יהיה חלק ממהלך מדיני רחב יותר שבמסגרתו הפלסטינים יקבלו גם כן תמורות – ולא כמהלך חד-צדדי ישראלי. עוד אמר הפקיד הבכיר כי הפגישה הסתיימה ללא החלטה או התקדמות משמעותית ופגישות נוספות יתקיימו בימים הקרובים.

בתוך כך, יורש העצר של אבו-דאבי והשליט בפועל של איחוד האמירויות מוחמד בן-זאיד שוחח עם מלך ירדן עבדאללה השני, ואמר לו כי הם "מתנגדים בצורה מוחלטת לסיפוח ישראלי בגדה המערבית. זהו מהלך בלתי חוקי", הוסיף השליט, ואיים: "נפעל בערוצי דיפלומטיים נגד הצעד הלא לגיטימי הזה".

Israeli Soldiers Keep Guard In Jordan Valley, The Eastern Most Part Of The Israeli Occupied West Bank That Borders Jordan
בקעת הירדן | צילום: רויטרס

כזכור, כבר בתחילת השבוע נפגשו הארבעה עם שגריר ארצות הברית דיוויד פרידמן ודנו באותו נושא. במהלך הפגישה, פרידמן המשיך לנסות להגיע למתווה פעולה מוסכם בין נתניהו לגנץ ואשכנזי בעניין. בישיבה עלתה כל קשת האפשרויות לגבי סיפוח ועם זאת, לא הוצגה תכנית סדורה ולא הוצגו מפות.

כזכור, אמש התייחס חבר ההנהגה המדינית של חמאס מחמוד א-זהאר לתוכנית הסיפוח, והצהיר: "יש לפוצץ את פרויקט הסיפוח, ולפתוח באינתיפאדה שתעקור את ההתנחלויות מכל מקום בפלסטין בכל האמצעים האפשריים. האומה הערבית לא תסלח למי שמנרמל את היחסים עם ישראל", הוסיף. "אנו מזהירים את הישות הציונית מההשלכות המסוכנות של הסיפוח ועסקת המאה".

אתמול דיבר גם חבר פרלמנט ירדני, שאמר כי דרש כמה פעמים לגרש את שגריר ישראל מירדן ולהחזיר את שגרירה מתל אביב, וכן לבטל את הסכם השלום עם ישראל.