רה"מ לראשי המתנחלים: ארה"ב הפכה להרבה יותר נוקשה ביחס לסיפוח

נתניהו לא הזכיר בפגישה שנערכה היום את 1 ביולי כמועד לתחילת הסיפוח והבהיר כי התקדמות המהלך תלויה בעמדת הבית הלבן. "מחכים לתשובות מהאמריקנים - לכן עוד אין מפות ואין עדיין מה להציג"

זמן צפייה: 01:13

ראש הממשלה נתניהו אמר היום (שלישי) בפגישה עם כמה מראשי המתנחלים כי קצב ההתקדמות של מהלך הסיפוח בגדה המערבית תלוי בעמדה האמריקנית וכי בחודשים שעברו מאז הצגת תוכנית טראמפ "האמריקנים הפכו להרבה יותר נוקשים". נתניהו לא הזכיר כלל את המועד של 1 ביולי לתחילת מהלך הסיפוח - כך לפי גורמים שהשתתפו בפגישה.

הפגישה בין נתניהו לראשי המתנחלים הייתה לא קלה, ובשלבים מסוימים הייתה באווירה מתוחה. נתניהו ויו"ר הכנסת יריב לוין יצאו ממנה עצבניים, כך לפי גורמים שעודכנו בפרטי הפגישה. בפגישה נתניהו ולוין גערו בראשי המתנחלים על הביקורת שהם משמיעים נגד תוכנית טראמפ בשבועות האחרונים.

לעוד כתבות בנושא:

בכיר ישראלי: הרושם הוא שבבית הלבן רוצים להאט את תהליך הסיפוח

בכיר באיחוד האמירויות: "הצהרות ישראל על סיפוח חייבות להיפסק"

גנץ על הסיפוח: יש הזדמנויות מדיניות – נבחן דרכי הפעולה בקרוב

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה מיוחדת
ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה מיוחדת | צילום: חדשות 13

"הקמפיינים וההצהרות שלכם נגד תוכנית טראמפ רק מזיקות למטרה של סיפוח רחב ככל האפשר", אמר נתניהו בפגישה. "אתם מקשקשים בזנב הדוב כשהדוב עוד לא פה".

נתניהו הדגיש בפגישה כי בכל הנוגע לתחילת מהלך הסיפוח הדברים לא תלויים בו אלא בבית הלבן. "אנחנו מחכים לתשובות מהאמריקנים מתי ניתן להתקדם עם הסיפוח, מה היקף השטח שניתן לספח והיכן. לכן אין עוד מפות ואין עדיין מה להציג", אמר נתניהו. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי הציטוטים אינם נכונים.

מעלה אדומים
מעלה אדומים | צילום: רויטרס

מוקדם יותר, אמר דוד אלחייני, יו"ר מועצת יש"ע, ל"לפני החדשות" כי "נתניהו אמר לנו שהמתווה הזה הוא משא ומתן, לא ראינו שום מפה. לדעתנו את התוכנית הזו צריכים להשליך לפח, הבנו שהיא לא תצא לפועל בתחילת יולי".

כאמור, נתניהו נפגש היום עם ראשי מועצת יש"ע, בנוכחות לוין. במהלך הפגישה הצהיר נתניהו: "עומדת בפנינו הזדמנות היסטורית להחלת ריבונות בשטחי יהודה ושומרון". לפי הודעתו, נתניהו חזר על מחויבותו לנהל משא ומתן על בסיס תוכנית טראמפ, ועדכן שהדיונים עם האמריקנים עדיין נמשכים. ראש הממשלה ויו"ר הכנסת קראו לראשי המועצות ביהודה ושומרון לתמוך במהלך היסטורי זה.

במהלך הפגישה הציגו ראשי הרשויות את הסיכונים בתוכנית, ובסופה מסרו: "הפגישה נמשכה כשעתיים, ואנו מצפים להמשך השיח". לפני הפגישה, הצהיר יוסי דגן, ראש מועצת שומרון: "אנחנו תמיד שמחים להגיע כולנו להיפגש עם ראש ממשלת ישראל, שאנחנו מכבדים אותו. באנו לכאן כדי להגיד לו חזק ואמץ על החלת הריבונות באופן מיידי, עם או בלי הסכמה של ארה"ב. בחרנו בך ולא באף אחד אחר, גם לא בנשיא ארה"ב. באנו בנוסף גם להביע את דאגתנו מכך שינסו להכתיב לישראל מבחוץ  דברים שמסכנים את קיומה, כמו הקמת מדינת טרור או הפקרה של עשרות אלפי תושבים. נעמוד בעוז ובצורה ברורה נגד הקמת מדינת טרור בלב מדינת ישראל".