בכיר אמריקני: "1 ביולי - לא תאריך קדוש עבורנו לתחילת הסיפוח"

הגורם בממשל ארה"ב אמר לחדשות 13 כי פומפאו צפוי לדון מחר עם נתניהו וגנץ בנושא, אך לא יתחייב לאור ירוק אמריקני בנוגע לסוגיה. "לוח הזמנים של ישראל אינו 'ייהרג ובל יעבור' עבורנו"

זמן צפייה: 01:17

בכיר בממשל האמריקני אמר לחדשות 13 כי המועד של 1 ביולי לתחילת מהלך הסיפוח הישראלי בגדה המערבית "אינו תאריך קדוש" מבחינת ארה"ב. המסר הזה עבר גם לבכירים בישראל.

שר החוץ האמריקני פומפאו צפוי לדון בתוכנית טראמפ עם נתניהו וגנץ מחר, אולם צפוי להישאר "לא מתחייב" בכל הנוגע לאור ירוק אמריקני לסיפוח וללוח זמנים לקידום הסוגיה.

עוד בחדשות 13:

איחוד האמירויות: מודאגים מתוכנית הסיפוח של ממשלת ישראל החדשה

בדיקות למלווים, ללא בידוד: כך יתנהל ביקור פומפאו בישראל

ישראל תבחן מחדש השתתפות של חברה סינית במכרז להקמת מתקן התפלה

U.s. President Trump And Israel's Prime Mininister Netanyahu Deliver Joint Remarks On Middle East Peace Plan Proposal At The White House In Washington, U.s., January 28, 2020. Reuters/joshua Roberts?
ראש הממשלה בנימין נתניהו והנשיא האמריקני דונלד טראמפ | צילום: רויטרס

הבכיר האמריקני הוסיף כי הממשל עוסק במשבר הקורונה ובנושאים נוספים ולא מרגיש בשל עדיין לעסוק בנושא הסיפוח. "לוח הזמנים של הישראלים לא קשיח מבחינתנו ואינו ייהרג ובל יעבור עבורנו", אמר הבכיר האמריקני.

לצד המסר המצנן לישראל שיגר הבכיר האמריקני מסר אזהרה לפלסטינים: "אם הפלסטינים ימשיכו לשבת בצד ולא יבואו למו"מ יהיו לזה השלכות שליליות מבחינתם וזה יקל עלינו לקבל החלטות מבחינת סיפוח ישראלי".

בנימין נתניהו ומייק פומפאו
בנימין נתניהו ומייק פומפאו | צילום: חיים צח / לע''מ

בתחילת השבוע הוציא שר החוץ של איחוד האמירויות הערביות עבדאללה בן זאיד הודעה חריגה, לפיה הוא "מודאג מתוכנית הממשלה החדשה בישראל לספח חלקים בגדה המערבית". בן זאיד הבהיר כי הוא מתנגד לתוכנית, והוסיף: "הטענות של בנימין נתניהו שמדינות ערב יקבלו את הסיפוח הן עיוות של המציאות ושל העמדה הערבית".

"סיפוח חד צדדי מצד ישראל", הזהיר השר, "יהווה הפרה של החוק הבין-לאומי, ויפגע אנושות במאמצים הבין-לאומיים להשיג הסדר מדיני במזרח התיכון".

לפני כחודש, הליגה הערבית גינתה גם כן את תוכנית הסיפוח וציינה כי מדובר ב"סיפוח דה פקטו של שטחים כבושים", וכי מדובר ב"פשע מלחמה חדש" נגד הפלסטינים.

שרי החוץ הוסיפו כי הם "קוראים לממשל האמריקני לחזור בו מתמיכתו בסיפוח בקעת הירדן וההתנחלויות על ידי ישראל ומהמפה שפרסם כחלק מתוכנית השלום של טראמפ". כמו כן הם קראו גם למדינות האיחוד האירופי להפעיל לחץ על ישראל לא לבצע מהלכי סיפוח ולהודיע כי הן מכירות בפלסטין כמדינה.